Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 718 ggr
LykkeLii
0

Tycker du att priserna påverkas av lågkonjunkturen

Min fråga är om ni tycker det syns att priserna på hundarna har påverkats av lågkonjunkturen? Antingen att priserna har minskat eller öka eller ingen skillnad? Eller att det är fler hundar till salu än tidigare? Hur tycker du?

Dett är mest bara en nyfiken fråga då jag inte hängt med den senaste tiden.

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Gluskap
0

Jag tycker jag ser fler annonser på blocket där ursprungspriset har sänkts. Och annonser som ligger kvar länge. Men har inte tänkt på det så mycket eftersom jag inte letar efter hund!

Skruttan-1
0

Oja det ser jag sen är det väl så arbetslöshet=mindre slösa? Ser att alla djuranonnser är sänkta mycket, då jag kollar på hästar,katter och hundar.

KickanW
0

Arbetslösheten är ju en del av lågkonjunkturen… Så det var nog lite "arbetslöshet=mindre slösa" som TS tänkte på när hon ställde frågan.

Mischa
0

Som sagt, många "blocket annonser" har uppenbarligen påverkats då många valpar oftast av okänd härkomst reas ut.

Däremot tror jag också att det är rasbundet, vissa, vanliga raser kanske påverkas men dom ovanligare som har givna valpköpare tror jag ligger kvar på sina priser.

≧◔◡◔≦

evrekaw
0

Nej, inte på rasen jag vill ha i alla fall… Inte om man vill ha en seriös uppfödare…

Men rent generellt lär väl färre ha råd i kristider, så nog kanske priserna har avstannat…Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."