Dvärgschnauzer
Finns det någon dvägschnauzerägare här?
Vill veta mycket om den rasen, fanns tyvärr ingen artikel. Vad passar den till, temperament, mycket pälsvård?
Släng gärna in någon bild också! :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
min moster har en dvärgschnauzer och den har vi passat lite då och då :) en riktigt kelgris! älskar att mysa. verkligen en mysig ras :) dom skickar iväg sin för trimmning alltså gör de inget med pälsen förutom att borsta den lite då och då :)
hon heter kicki (vet inte stavning dock)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Vilken tjusig tjej! 
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jag har två dvärgschnauzrar dom är jätte söta och mysiga men man måste ulla och borsta mycket. Dom vaktar för att dom urspungligen kommer från ladugårdar och jagar råttor och vaktar gårdar så dom kan vara lite skälliga och på sin vakt men om man lär dom att inte skälla så är dom inte lika vaktiga. Dom är väldigt lätt lärda att göra konster och tricks! jag har precis lärt en av mina hundar spela död.(fast han lägger bara sig ner och lägger ner huvudet på sidan han ser ganska död ut!) det tog bara några minuter kanske en kvart men andra saker kan ju vara lite svårare att lära men inte så jätte svårt. Det är ingen kamp eller jakt hund. Väldigt pigga och allerta men väldigt lugna innomhus.

tycker dom är så coola o fina. :) kul med bra info om rasen :)