Olydig hund.
Hej..jag undrar om någon vet hur man ska göra när någon kommer på besök hos en och hunden börjar skälla och blir galen, och man försöker verkligen göra så att den lugnar ner sig men det är omöjligt. När till exempel mina föräldrar kommer hem till mig så blir han galen och skäller och när jag försöker hålla i honom så lipar han och skäller och skäller ( har grannar så jag vill inte att de ska klaga) en gång var han nära på att bita mig, vilket gjorde mig jättearg och jag bara släppte honom o han fick som han vill till slut,vilket jag vet var inte rätt, för då vinner ju han,och då tror han väl att han bestämmer och inte jag. Den dagen så bröt jag ihop,och jag är gravid så jag är extra känslig nu, han gör mig så arg och jag har funderat på kastrering,men det är väl ovanligt för hundar?? snälla någon som kan hjälpa mig med detta?? mke tacksam!
Yosi
hoppas att detta är till hjälp: http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.884908&renderingdepartment=2.23285 (dock har jag inte sett klippet).
*dubbel*
Är det för att han är så exhalterad?
träna på det, be dom som kommer in att totalt ignorera honom och bara gå förbi för att kanske dämpa extasen när det kommer folk.
≧◔◡◔≦

kanske kan du lära hunden att lägga sig på sin bädd så fort det ringer på dörren?
Här finns en artikel med tips på hur man kan lära in det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

åh, jag har också en valp som blir så exalterad när det kommer nån- ibland kissar han på sig av upphetsning fast han varit rumsren ett bra tag nu…har tyvärr inga goda tips, då jag har samma dilemma…
Jag gjorde så att när det kommer besök så säger jag till gästerna att ignonera honom tills han lugnat ner sig, det funkar väldigt bra, och han skäller inte lika mycket som förr. Vilket är bra! :)
Jag vill bara fråga er, tappar era hundar väldig mycket päls? Min tappar päls hela tiden, måste dammsuga varje dag för det är hår överallt och på kläderna också. Har hört det kan bero på sköldskörtlarna, är detta sant??…
tack för era tips :) hjälpte faktist!!
#6hm, är det inte fällning som gäller just nu? Det känns som jag dammsugar upp en hel hund om dan här hemma nu+

Vår hund fäller också mkt just nu, fastän han är korthårig så är det fullt med hår på golven…trodde i mitt stilla sinne att vi hade en hund som inte fällde
…tills nu