Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 5186 ggr
pippa__
0

Inlines Med Hund

Är det någon som åker inlines med sin hund?

Jag och Locca har åkt lite smått, men hon förstår inte att det är meningen hon ska dra mej lite. Hon får inte dra annars när vi promenerar så hon blir lite konfunderad när det nu ÄR dags att dra. Hur göra?

Gluskap
0

Varför ska hon dra dig?
Ett par kompisar rullar med sin hane och det går jätte bra!
Jag har funderat på att göra det men jag är rädd för att jag ska slå ihjäl mig!

Om jag börjar rulla med Nadja så är det för att jag ska kunna vara snabbare än henne och hon ska kunna spinga av sig =)

pippa__
0

Jag vill kunna ha det som en dragträning sen när hon är äldre + att hon får springa.

Just nu springer hon bredvid mej och glor dumt och undrar varför jag står där… :/

Skruttan-1
0

#2 har du dragsele på hunden? Och man bör träna en hund att gilla dra inte bara tro att dom ska göra det :P Hur gammal är hunden?

pippa__
0

Har ingen dragsele till henne än. Vill bara att hon ska förstå att hon ska dra inte springa bak mej som hon gör när vi promenerar.

Hon är bara 10 månader så vi ska inte börja dra något seriöst än, men inte fel att lära in grunden nu. =)

Skruttan-1
0

Men sele har du väl så du inte kör på halsband? för sånt har jag sett cycklister med bara halsband o koppel blir så arg men hinner ju itne skrika till förren dom är en bra bit framför

Gluskap
0

Varför måste man ha sele om hunden springer fint bredvid?
Jag varken cyklar eller rullar med min så jag har aldrig funderat på det…

SparklingTindra
0

#6 Jag tycker att man ska ha sele då det kan hända att hunden stannar till/snubblar/rycker till m.m. även om den är "väluppfostrad" när det gäller cykling/inlinesåkning. Då kan dom få ett ryck i nacken som jag inte gillar..  Nu var det ju i och för sig inte mig du frågade, men jag svarar ändå. ;)

Det ser väldigt kul ut att åka inlines med hunden. Det är många som gör det här. Men då måste ju hunden springa på asfalt och det är ju inte så kul..

Gluskap
0

Jo det är klart, har aldrig skänkt det en tanke eftersom jag inte funderat på det inna för jag är världens klumpigaste människa och skulle inte överleva!

SparklingTindra
0

#8 Haha du hade ju kunnat ha hjälm och knä- och armbågsskydd samt kudde där bak. ;)

Gluskap
0

Haha ja minst,  jag hade nog behövt vara inrullad o bubbelplast…

ms-mee
0

Ja, jag har samma problem här :P Jag åker inlines med Elvis ibland och vill att han ska dra lite, han gör det en bit men sen tvärnitar han och bara glor på mig :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Crazzysazza
0

Jag åker inlines med otto men jag vill inte att han ska dra mig då det kan få dålig effekt när vi möter hundar.. eftersom han gjärna ska imot dom och skäller så ska han vara vid min sida och konsentrera sig på det han gör istället.. Funkar utmärkt var på en 3km runda igår med ett stopp för att hunden skulle få ta ett6 dopp i ån.. Mycket uppskattat av honom, han var inte ens tröt när vi kom hem:D

Skruttan-1
0

#6 vad jag menar att du vill ju att hunden ska dra halsband kan knappas vara det bästa att ha då. det är så jag ser cycklister hunden drar dom i halsband kan inte vara så skönt o dra husse/matte i halsbandet.

Gluskap
0

Ja okej, nä självklart ska man använda sele om hunden ska dra, men jag har aldrig varit inne på att hunden ska dra om man cyklar eller rullar med den. Finns bättre sätt att dra på, känns okontrollerat om den drar.

Niini
0

Har funderat på det på sistone, felet är att Turbo drar när vi går vanliga promenader och jag vill inte att han drar mig utan mera lunka brevid :) Därför vet jag inte om jag vågra testa, men det kan förståss hända han håler sig i skinner när matte har något annat än skor på fötterna ;)

pippa__
0

putt

Zebben
0

Om Du vill att hunden ska dra, måste Du först lära den att dra. Och det krävs en välanpassad sele för det. Att Din hund inte drar nu är väl jättebra, för Du har väl antagligen ägnat en del tid när hunden var valp att inte lära den dra i kopplet.

pippa__
0

Jo iofs. Ska vänta att låta henne dra tills selen är inköpt då?