Pomeranian/Dvärg spets
Kan man träna agility (bara på skoj, inte tävling)
med en Pomeranian / Dvärg spets?
(visste inte vilken grupp det skulle var i så ändra om det blev fel)

Du kan träna agility med alla hundraser så självklart går det bra, det du kanske ska tänka på är att de väger inte så mycket så när de ska gå upp på gungbrädan så måste de gå en bit ut innan brädan tippar och det kan vara läskigt!

obs! vi har en grupp för agility där allt med agility ska ligga om du inte såg det:) Men det är ingen fara, en Medarbetare kan säkert rätta till det
Ja, självklart!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#1 tack för svaret det var exakt vad jag ville veta! 
#2 Oj det missade jag. Sak kolla ordentligt nästa gång!
#3 tack! :)
Kan man lära en hund agility oavsett ålder?

6# jadå det går hur bra som helst, så länge du är tydlig med vad du menar så är det inga problem. Jag lärde min schäfer tik agility när hon var sju och det gick utan problem:) det finns mängder med bra böcker man kan läsa för att få reda på hur man ska lära hunden agility
#7 tack! :) vad bra! tack så jätte mycket för svaren!

8# ingen orsak, är det något mer du undrar över så hojta till:)
#9 Tack! Ja det ska jag göra! :D
Detta forumet är ju jätte bra!

Hahaha:) bra att du tycker det.. ett tips jag kan ge dej är att kolla runt i olika trådar på sidan där kan du få reda på massor av saker om hundar och agility om du vill få lite mer kött på benen så att säga

Hahaha:) bra att du tycker det.. ett tips jag kan ge dej är att kolla runt i olika trådar på sidan där kan du få reda på massor av saker om hundar och agility om du vill få lite mer kött på benen så att säga
hunden måste vara "färdigvuxen" (rent kroppsligt, då) innan man börjar med "lufthindren" (a-, hopp- och balansbom-hindren), men de andra hindren (slalom och tunneln) kan man ju börja träna tidigare.
likadant är det ju med äldre hundar, att man kanske tar en koll hos veterinären först, så att leder och så är okej.
#11 tack! ;)
#13 Ja ;) jag siktade mer på om det bvar svårt att lära en äldre hund som aldrig kört agility innan att göra rätt :P Tack för svaret!

du kan träna med alla sårtes hundar själv har jag en dvärg spets som jag träna agility med och det går jätte bra :)

14# ingen fara!
#15 okej ;) <3 vad bra och kul!