Schampoo för vita vovvar?
Bästa schampoo (och balsam) för vita vovvar?
Har en Japansk spets.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Yes diskmedel är suveränt!
diskmedel?! jaha, är det någon speciell doft du rekommenderar? ;) nejdå, men det var lite otippat måste jag säga :)
Vi använder VIPS diskmedel, parfymfri, då våran vita vovve, funkar kanon!
Det kan väl ändå inte vara bra? Hundarna behöver rätt ph-värde-
ja du en bra fråga ;) Min mamma fick tipset från en veterinär faktiskt…vi var väldigt skeptiska, särskilt eftersom vår hund har känslig hud (hade skabb som vara nära att ta livet av honom, sen blev han allergisk mot allt, tappade päls och fick utslag) men nu är han kanon i både päls och hud…men som med alla djur så bör man ju inte tvätta för ofta då det torkar ut huden, samt tar bort pälsens naturliga fetter etc.
Gul såpa har jag hört ska vara användbart

jag har ett schampo som heter Iv San Bernard, ett jättebra schampo, det finns tre olika schampon i detta märke, ett för korthåriga, ett för krulliga och ett för långhåriga, doftar underbart i flera dagar, rekomenderar banandoften, det är en underbart härlig doft.

Till en vit hund rekommenderar jag Ring 5 eller Bio-Groom blått schampo. Det finns inget diskmedel som gör pälsen så fin och vit som blått schampo. :)
Ja diskmedel hade man ju säkerligen aldrig provat annars..
#8 Verkar ju logiskt, man använder ju silverschampoo (blått) som blondie, tar ju bort gult. Finns det på djuraffären?

#9, finns hos de flesta djuraffärer, annars kan man beställa på internet, t.ex. hos Satchmo's, http://www.satchmos.se/. :)

Yes Diskmedel är så nära hundens ph-värde man kan komma säger några av mina veterinärer.
Dessutom är det drygt….

#11, jo, det är det ju, men det funkar inte riktigt på en vit hund där man vill få fram det vita så mycket som möjligt. Diskmedel gör hundarna rena, inget annat. Vita hundar som är gulaktiga har ju missfärgningar som behöver behandlas med bra schampo för att bli vita igen. :)
#12 precis, han blir ju ren av det mesta jag provat. vitare av vissa också. men vill ha ett schampoo som tar fram det där lilla extra i det vita :)

#12 min ponnyskimmel blev extremt vit och fin av Yes diskmedel

#14, det blir iaf inte min sheepdog. Visst blir de helt rena, men inte gnistrande vita, om de inte är det under smutsen. Den gula missfärgningen sitter i hårstrået och går inte att tvätta bort. :)
Exakt vad är det som skiljer sig mellan olika schampon när det är "för vita hundar" och andra färger? :P Min hund är ju 50% vit 50% röd (brun).. ;)

Schampo för vita pälsar har ofta blekningseffekt eftersom vita hundar lätt blir missfärgade (gula) i pälsen, eller/och så är schampot blåfärgat, vilket gör att den vita pälsen ser ännu vitare ut. Till svarta hundar använder man svart schampo och till bruna/röda/aprikos använder man ett schampo som är brunfärgat. Det är precis som färgade schampon som finns till människor. :)
Haha.. Det va så enkelt? ;) Hahaha.. Okej.. Tack!! ;)

japp, precis så enkelt var det! :D
bejtedejte: Jag var inne på den där sidan och gick in på sorten du sa.. men jag fatta inte vad du mena med blått schampo?? så hitta ju såklart inte precis vad du mena ;) hehe.. hitta bara "magic black" och "magic white" vilket jag inte ens tror är schampo.. ??
Vips diskmedel gör faktiskt en gulaktig hund kritvit! Vår hund ser ut som en snöboll när han är nytvättad…av all dyra schampon vi provat för att han ska bli vit (å inte förstöra hans känsliga hud) är faktikst Vips diskmedel det bästa och det billigaste…

#20, jag kollade på sidan, och under pälsvård/bio-grooms finns det blå schampot som heter "super white". Det är det jag använder. Man ser i dunken att det är mörkblått till färgen. Det du hittade som heter magic white är kritspray, som man använder för att dölja missfärgningar, t.ex. på utställning. :)
#21, det beror nog på hur pass mycket missfärgningar som finns. Frambenen på min OES blir inte vita hur jag än gör eftersom jag badar honom så sällan, men de blir bra mycket vitare med just blått schampo. :)
#22 ahaa, då förstår jag. trodde den hette blå=)