Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1347 ggr
Real
0

Vart, hundgodiset?

Jag vet att det inte är en specielt viktig fråga mot annat här inne, men tänkte fråga er iaf Flört
Vart lägger ni hundgodiset när ni går ut med hunden, är så tråkigt med alla smulor i fickan.. Så har konstruerat en egen liten plastpåse.. men den vart inte så lyckad.. den läcker haha!!..

men iaf.. har ni nått specielt.. finns det nått smart att köpa?

(va larvig fråga.. hihi)

Vattnadal
0

Jag har 2 modeller som jag använder sommartid, när jag inte har jacka. Den ena är en bältesväska, jag klickar fast den runt magen, har en klicker hängande på sidan av den, bajspåsar i ett litet fack och så stora delen full av blandade godisar.

När jag jobbar och bara har Raksha har jag en liten gummigrej med godis som jag fäster på kopplet (har jaktkoppel som jag har runt midjan) och på den en klicker.  När jag klämmer på mojä'ngen trillar det ut godis. Fånig med praktisk!

När jag har jacka på, så har jag en mad massor av fickor. I den vänstra har jag Rakshas godis, i den högra övriga hundgodisar. Sedan har jag en ficka för nycklar, en för mobil, en för bajspåsar och ett par till som jag inte ens använder.  

Raksha är foderallergiker, och tål vissa hundkex, annars är det okokt pasta, torkad frukt, havreringar, torkad fisk och liknande i hennes godisutbud.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

AgnetaK
0

Antingen i en plastpåse i jackfickan, ungefär som att du tänker dig att fickan är fodrat med en plastpåse, så när jag sticker ner handen kommer jag direkt till godiset.

Sen har jag också en godispåse i nylon från Royal Canin, men det finns någon att köpa på t ex www.canis.se också. Den går att fästa på två sätt i byxhälla/linning och har en dragsko. Den är jättebra på sommaren, men på vintern har jag så mycket andra kläder i vägen.

Bonnie_lee
0

Jag har den billigaste lösningen :) jag har mitt godis i bajspåse. oanvänd då förstås. men då när den är slut kan ja använda den :D

RubHel
0

Mamma syr egna små tygpåsar av gamla gardiner :)

Real
0

#2 Ja, de var ju det jag försökte mig på.. men klippte till den så dant, så det vart ju hål i den;)
Ahh.. just det. Men de är ju typ rätt dyrt eller? för en tygpåse liksom.. Men de verkar smart med att man kan fästa den i hällorna.. skönt.. ska nog kanske införskaffa mig en sån iaf.

#3 hehe.. bajspåsar brukar ja med ha.. men tänkte om de fanns nått mer finurligt.. man får hålla på så länge för att få fram någon godis när den är i fickan

jaa.. jag får väl se vad de blir.. är så jobbigt de jag har nu.. ska ju betala för ett täcke med.. många utgifter när man har hund;) hehe

AgnetaK
0

#5 Mja, jo lite dyrt kan jag tycka att det är. Här är en länk med alla möjliga sorters! Men den som kostar 99 är väl ungefär såna jag menar.

http://hund-shop.se/index.php?cPath=60_65&osCsid=f68e0ebd4378e88a7dc1085baeee2fc3

Min från Royal Canin kostade kanske 40 kronor, köpte på en mässa där dom hade ett tält. Om du har möjlighet, besök en hundutställning så kanske dom säljer såna grejor där, lite billigare tänkte jag. Glad

KerstinP
0

Ett tips är att använda en gammal sminkväska de brukar vara fodrade med plast eller vara helplastade. Det finns rätt billiga nya också.

Real
0

tack kerstin, de hade jag aldrig kommit på =)

Maja
0

Lägger godiset i en plastpåse bara, som jag har i jackan.. Ska han få någon godis så tar jag upp påsen och plockar upp godisar ur den.. ;)