Heeeej!
Tuggben av oxhud är ganska svårsmälta och för mycket sånt kan ge förstoppning, har jag läst. Nåt ben ibland går bra. Det finns även tuggben av grishud, det är mer lättsmält och mildare mot magen.
Till våra hundar har vi repknutar (vet inte exakt vad de heter), har haft tennisbollar men de börjar gå sönder nu så vi har tagit bort dom. En pipleksak som vi har tagit bort "pipen" ur, en trasig fotboll och en halvtrasig volleyboll.
Nylonben kan jag starkt rekommendera annars, det är ben med smak men som de inte får loss bitar från och äter upp. Mexx har två stycken med vaniljsmak, och han älskar dem. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag köpte ett märgben utan märg (finns på Konsum t ex), det var mycket populärt och det gick i princip inte för min hund att äta upp det! Det är nog fortfarande kvar och ser i princip intakt ut.
Ett tuggtips för valptänder som kliar och ska tappas: en frottéhandduk som man knyter en eller två knutar på, blöter igenom och stoppar i frysen. En del hundar tycker det känns svalt och skönt att gnaga på det.
#3 problemet är att när de blir äldre har de en förkärlek för handdukar, vilket kanske inte uppskattas. Att hunden tuggar alla handdukar i hela huset asåå.
Jag rek, kalkonhalsar, ju tidigare du börjar med olika ben ju fortare lär de sig hur de ska hantera olika sorters djur-ben.
Våran hund får, kalkonhalsar, ben från, ko och gris och han gillar repknutar. Vet ingen hund som INTE gillar dem. men de blir tråkiga när de är själva, ha ett ben då, som de känner mer smak av och de får loss bitar, blir som en belöning för mödan.
#4 Hm, det var ju bra att du sa. Min hund hade bara handduken när den var riktigt frusen, så jag vet inte om han fattade att det var en handduk. Men jag kan tänka mig att problemet kan uppstå. 
kan man köpa detta i djuraffär eller konsum?