Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2187 ggr
SaraC
0

Valborg

Tänk på alla vovvar, andra djur och människor som är rädda i helgens firande! Smäll inte smällare och raketer i tätbebyggda områden, vilket för övrigt även är förbjudet.

Trevlig helg på er alla!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ziggi
0

Tänk även på att hålla busiga vovvar borta från elden om ni ska elda! :)

ms-mee
0

Ja, vi kommer att få ett helvete när dom börjar smälla, så håll er borta från oss Tungan ute

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

rockygubben
0

Trevlig valborg!Själv ska jag inte fira,utan vara hemma med hunden.Glad

[IsabelleA]
0

Brukar man smälla smällare på valborg? Jag ska passa på att "smäll träna" min valp då, innomhus såklart.

Förövrigt står jag över firandet i år (har tackat nej till 4 fester), jag må säga att jag sitter hellre hemma med hunden och myser.

Ha en trevlig valborg! Skrattande

LinaK
0

Trevlig valborg på er allihopa.

Ska bli intressant att se hur Algot reagerar på smällarna. Hur ska man egentligen bete sig mot hunden när dom börjar smälla med smällarna? Om dom visar rädsla hur beter man sig då?
Tycker dom där smällarna borde förbjudas.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Gluskap
0

Trevlig valborg!!
Jag har inget planerat, har tackat nej till firande på annan ort pga kass ekonomi =(

SaraC
0

#4 Ja, på en del ställen i Sverige. Här (Dalarna) är det så men har fått höra att det inte alls görs på andra ställen.

SaraC
0

#5 Du ska vara helt som vanligt. Om han blir rädd ska du absolut inte pjoska med honom eftersom du då kan förstärka rädslan.

LinaK
0

#8 Jo precis, det var det jag tänkte. :) tack!

[IsabelleA]
0

Minou - Jag kommer att vara mig själv i övrigt. Kommer det en smällare kommer jag att hoppa och belöna som bara den! Även om han är rädd så kommer jag att vara överdrivet glad och rolig varge gång det smäller och såsmåningom förknippar hunden smällare med att matte blir superglad och vill leka och busa.

Annars skulle jag aldrig lägga mig i sängen under täcket med hunden och invänta smällarna för att sedan då pyssla om hunden. Som Eros sa så förstärker det rädslan.

(jag står och hoppar på perongen då det passerar ett tåg, folk måste tro att jag är sinnessjuk … Dock tränar jag bara min hund. hah)

destroyed
0

10# det måste se riktigt kul ut:P

[IsabelleA]
0

#11 Jo, det kan jag tänka mig. haha.

ingann
0

Trevlig Valborg allihopa!

Här blir det inget speciellt.. eventuellt en runda upp till Berget o titta på elden:) Förhoppningsvis blir det inga smällare runt om för Åskar blir helt vild och vill fånga dem vilket inte är bättre än skotträdsla:(

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

KickanW
0

Smällare är väl förbjudet helt i Sverige numer? Raketer däremot är ju fortfarande lagliga och de låter ju minst lika mycket.

LinaK
0

#10 Jo jag vet att man inte ska tycka synd om hunden. Men jag tänkte bara om man ska vara överdrivet glad eller bara vara som vanligt. :) Jag håller inte på å duttar med honom och fjantar. När han är rädd försöker jag bara att inte förstärka hans rädsla.

hoppas det går bra för dig och Ben iaf :D

ingann
0

#14 jo, smällare är så vitt jag vet förbjudet men säljs och används tyvärr ändå:(

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner