Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 4407 ggr
fredrikaa
0

Bilder på Chabo¨ :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kommer att lägga upp lite bilder på våran snygging :)
Han är 8 månader.

Kommentera gärna!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0

Här är en till :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0

Yeah, tungan ute i den friska luften!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

SaraC
1

Jättetjusig vovve!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SparklingTindra
0

Fin han är. =) Vart kommer han ifrån?

Bokskogens
0

Jätte läckra bilder på en fin vovve! *ler*

gizz
0

vacker!

fredrikaa
0

# Från Norrbotten är vi :) Han också.

Bilderna har min syster fotat. Hon gillar att fota och fotar bra när hon ids!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

SparklingTindra
0

Ok, men jag menade från vilken kennel (om han är från en sådan vill säga)? Glad

fredrikaa
0

Ja han är från en kennel!:) tyvärr minns jag inte namnet just nu:)

Har du haft en Pudel? Läste det kom den från en kennel?!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Zandrinos
0

Mycket vacker storpudelGlad

ms-mee
0

Grymt fin vovve :) Älskar vita pudlar ^^

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

SparklingTindra
0

#9 Ok. Ja, första storpudeln kom från After Dark's kennel och den andra var från "privat uppfödare".

fredrikaa
0

Tack för alla kommentarer!:) Jag är kär nu i rasen pudeln. Det är min första hund och jag kommer alltid att hålla mig till den rasen. Dels för att den är otorligt snygg och att den inte släpper hår!

Pälsvården kräver sin tid dagligen fast det är det värt!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Gerbilflicka
0

Wow, jag vill bara krama och pussa pa honom! SkrattandeKyss

fredrikaa
0

Vi hoppas dock att han kommer att bli vitare. Det står i böcker att valpar blir vitrare med tiden :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

ms-mee
0

#15 De flesta pudlar bleknar i färgen med åren, så han blir säkert vitare Skrattande Jag har en aprikos på 7 månader och han har redan börjat blekna Tungan ute

//Helene

fredrikaa
0

#16 våran är 8 ¨månader och ska vara vit. Vi får se hur det blir me det:d

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

ms-mee
0

#17 Jo, han är lite mörk så nog kommer han bli ljusare :D

//Helene

fredrikaa
0

#18 jo det hoppas vi på :) vi får se vad tiden utvisar!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

ms-mee
0

#19 Ja, och då måste vi få se mer bilder :D

//Helene

fredrikaa
0

#20 ohja det ska bli :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

empan-hampus
0

Oj! Fin han är! Egentligen är jag inte så förtjust i just stor pudlar.. har nog fått fel intryck.. Flört

fredrikaa
0

Jag trodde först att pudlar inte var min grejj. Men oj så fel jag hade. Det är den vackraste rasen jag vet!:) Han har ett otroligt flygande steg. Ska nog filma här någon dag så ska ni få se :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

empan-hampus
0

Jag är däremot väldigt förtjust i dvärgpudlar Tungan ute Men vet inte om det är någon större skillnad än storleken på pudlar…

fredrikaa
0

#24 det vet jag inte heller!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Tuvan
0

Jag gillar pudlar jag med. Det jag gillar mest är att dom inte tappar päls. Jag har haft 2 Tibetanska terriers, varav en kvar hos min mamma och pappa i norrbotten (Jag bor i Malmö nu så.. ja) Dom fäller inte heller, och man blir så himla bortskämd eftersom det är så skönt att inte behöva bli behårad så fort man kommer hem eller klappar hunden XD

Jag skulle vela ha en mellanpudel eller dvärgpudel, men sambon hatar pudlar.. Tråkigt att dom flesta fått en sån fel syn på dem hundarna. Dom är väldigt kloka, smidiga som fan och roliga hundar. Om jag skulle skaffat en Pudel skulle jag dock friserat ned den helt eftersom jag hatar pälskvård :P Tibbarna har vi alltid klippt kort, mkt lättare att hålla rent då^^

Pudlar är en sån missuppfattad ras :P

fredrikaa
0

#26 ja pudlar är en ras som många inte gillar. Det är för att dom inte har sett hur underbara dom är!!!!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

SparklingTindra
0

Det dom flesta inte gillar på pudlarna är frisyren, den Amerikanska lejonklippningen. Dom tycker att det ser fjantigt ut med alla bollar. Då drar många slutsatsen att det är en fjollig och fjantig hund.

ms-mee
0

#24 Den största skillnaden jag kommer på nu är temperamentet, de större pudlarna är en aning lugnare än dom mindre :)

//Helene

fredrikaa
0

Vi har en "vanlig" frisyr på våran :) ska se vad den heter kan inte alla dom riktigt än tror att det är lejon klippningen ska kolla innan jag svarar helt säkert!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

**Babylejon, Second puppy….  är han klippt i.

Hittade bilden här, tyvärr så får man inte kopiera så jag länkar!:)**

http://www.toypudel.com/pudelklippningar.htm

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

SparklingTindra
0

#31 Ja, den tycker jag är finast. Det hade vi på våra storpudlar också (den sista hade dock ganska dålig päls så han blev sen klippt i Toilette60). Men på storpudlar (utställningshundarna alltså) är amerikansk lejonklippning vanligast.

#29 Jaså? Jag tycker tvärtom. Jag tycker att många småpudlar är ganska mycket lugnare än dom stora. =P Jag vet många som har svårt att motivera sina småpudlar vid träning, till och med på agilityplanen.. Det har jag däremot aldrig varit med om hos någon storpudel. Men alla tycker vi väl olika.

Royalz
0

Jätte fin :)

ms-mee
0

#32 Hmm, okej.. De flesta pudelägare jag pratat med tycker de stora är lugnare, sen har jag läst det överallt också.. Men ja, jag vet inte hur säkra källorna är på det jag läst :P Sen är ju alla sina egna individer :)

//Helene

[jakke94]
0

jättefin är han .. :)
men måste fråga.. ni har väl inte haft han sen 8 veckors ålder ? då det känns som typ 2 veckor sen du letade efter en Pudel :P

Han är väll en storpudel ?

spiritedaway
0

Åh så fin hund :) jag älskar den rasen, tyvärr tycker inte min sambo om pudlar så det blir väl ingen sån här.

fredrikaa
0

#35 nej vi har bara haft han i 2 veckor snart tre veckor på söndag! tiden går fort!:) Ja han är en storpudel.

Han har vi inte haft sen han var valp. Vi är halvfodervärd på honom och han kommer att bli pappa senare när han har blivit äldre!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

[jakke94]
0

#37 kul :)
själv har vi 2 tikar (en ute på foder och en här hemma) som vi ska använda i avel, om dem håller förstås.
sen även två tikar (också en ute på foder och en här hemma) som vi också ska använda om dem håller :P

fredrikaa
0

#38 ja det är kul :)

Pudlar är underbara.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se