Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1046 ggr
Tittiman
0

Chinese crested

Hej.

Jag funderar på att skaffa en hund till och har hittat en 2 årig chinese crested hane som jag fastnat för. Jag har läst och försökt lära mig så mkt som möjligt om rasen men jag vill gärna ha mer tips och råd!

[jakke94]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en nära vän har 2 stycken .. dem är väldigt sällskapliga och dem kan ligga i mitt knä hur länge som helst.. som mest i 2 o en halv timme sen tröttna **jag.
**men första gångerna jag skulle träffa dem så gilla dem mig inte spec. .. och fortf. gillar dem inte främlingar eller mindre bekanta :P

dem gillar inte heller andra hundar till o börja med :P

hennes är importerade från slovakien då dem har lite mera päls där :P lägger in bilder på alla (har ej en bra bild på adda så får bli vad jag har :P )

detta är Kasa

[jakke94]
0

detta är en hane som hon hade ett litet tag i väntan på omplacering.. den tillsammans med 15 andra ccd släpptes ut i skogen

Nicky heter han :P nyss blivit pappa
jag tycker han ser ut som en punkare med dem vita slingorna :P

[jakke94]
0

och detta är Adda .. en dålig bild men man ser hur mjuk hennes päls är :D
hon är kelsjuken

man kan nog säga att dessa hundar är någon sorts blandning mellan hund,katt och människa :P

[jakke94]
0

hoppas du inte har något emot alla bilder :P
addas ansikte :P

Tittiman
0

Åh, vilka underbart fina bilder!

Nu blev jag ännu mer sugen!;)

Skruttan-1
0

jätte fina hundar :) Jakke föder du upp med?

[jakke94]
0

#5 jo visst är dem :)

#6 inte CCD.. vi föder upp Clumber spaniel.. dem jag visa var min kompis som föder upp ccd.. hon ska para kasa snart :)

silverorm
0

jakke94 Har din kompis någon hemsida?Glad Jag o min sambo har funderat på en ccd, då en renrasig med papper, så man kan ställa ut! Tycker de verkar vara helt underbara hundar!

Skruttan-1
0

ett tips för att hitta en bra uppfödare i sin närhet är att gå in på deras club sida nu är kanske inte alla med där men väldigt många iaf :) http://www.ccclub.se/ där hittar du olika länkade hemsidor o info mm.

Yessica
0

#1 Vad fin Kasa såg ut! Kan ju inget om deras rasbeskrivning, men såg läcker ut i alla fall! Skrattande

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

[jakke94]
0

#1 haha visst är hon fin :) hon är enligt rastandarden förutom attt hon är en cm högre.. men hon får sina cert endå :P

Xannadu
0

Det som inte framgår i alla sider man kan läsa att även dessa raser ska öronen ryckas inuto för att få bort hår i hörselgångar detta står ingen stanns och de är ingen information man får någon stanns.

En Kines är en hund som i största allmänthet tycker att de räcker med familjen att umgås med och anndra männsikor vill de inte ha så mycke med att göra utan tycker att de familjen räcker. Nu finns det ju undantag att vissa kinerser älskar allt o alla.

Jag Har en PP och Hon älskar familjen o enstaka utanför, nya har hon ingen lust att känna. Hon gillar sina hundkompisar men inom familjen hälst.

Kineser är försiktiga av sig i första möten.

Sen är de skillnad mellan naken o PP också som man kanske ska ta reda på innan man skaffar. Specielt hur en naken ska skötas på Vintern samt sommaren då solen kan vara besvärlig för dem. Sen får man räkna med Pälsvård på PP. Sen ska man vara medveten om tänderna på en naken att det finns många som inte har så mycke tänder att man är medveten om detta när man skaffar en anken. En PP ska ha alla sina tänder.

Kineserna är kända för att vara kräsna i maten nått man ska vara medveten om, de är lätt att de matvägrar och äter dåligt.

Så ta reda på så mycke som möjligt både för och nackdelar

Lägger in en länk där du kan få reda på så mycke som möjligt om Kineser.

http://www.chinesecrested.se/