Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1650 ggr
[helenal]
1

hur mkt kostade

eran hund att köpa? och varför valde ni just den rasen?

Min papillon fick jag köpa för sex tusen.

Faxlin
1

Det var billigt pris på en papillon. Men då är han oregistrerad va?
Jag har köpt mina hundar genom åren för lite olika summor. Allt från 300 :- till 10.000:-

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[helenal]
0

han kostade genetligen 10.000, men hon ville ge han ett tryggt hem framflr pengarna. Hon va tvungen attb göra sin av med honom för hennes honer löper snart och han blir helt galen då tydligen.

jo han har stamtavla, får försäkring med också.

[helenal]
0

300 kr? oj..va billigt!!

Faxlin
0

#2: Super bra pris.

Audiatur et altera pars

TinaH
0

För dem 300kr, så var det en plysch i leksak från leksaksaffären….denna tant klarar liksom inte av och handskas med andra saker…*S* Räcka ut tungan

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

[helenal]
0

verkligen ett bra pris! jag nappade direkt självklart:) ska skriva pappren då när vi ses. undra vad som står i dem..

Faxlin
1

Hmm, nejdå de trehundra var faktiskt för en "äkta" blandras. Mamman och pappan var blandraser båda två med gråhund/jämthund. Så en liten blandis valp blev det för 300:-. Det köpet lärde mig att folk som inte jagar ska inte ha jakthundar. Stackars den hunden vilka jaktinstinkter han hade, och dessa fick han inte utlopp för hos mig. Så han fick till slut komma till en kompis till mig som var jägare. Där levde han lycklig tills han slutade sina dagar under ett tåg.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

hmm..:) det v<r ändå väldigt billigt hehe. huvusaken är att hundarna fr ett tryggt hem!

TinaH
0

Hörre du din lea-kärring, vad är det för fel och ha jakthundar, *Tysse gör sig berädd i attakerande pusställning*

Man kan visst ha jäkt hundar, om man gör nått åt det hållet, typ spår sök eller bara släpper på hunden på en och annan ILLER ibland….så går det UUUTMÄRKT!! *hehe*

bara för att du inte klarar av att röra ner sockret i kaffe koppen, så behöver inte tant dra alla över samma kant! Räcka ut tungan

Mvh TinaH

Faxlin
0

#8: Visst var det billigt. Fast det var en himla massa år sedan också. :-)

#9: *visslar lite* Jaja, nu är det min personliga åsikt att vissa jakthundar faktiskt mår bäst av att jaga och inte bli soffpotatis med sin matte. :-)

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

vilken hundras skulle ni inte vilja ha/passa ihop med?

TinaH
0

jag vill icke ha PB AMPB Amstaff eller någon sådan liknande ras

Mvh TinaH

[helenal]
0

jag skulle inte passa ihop med en doberman.

Faxlin
0

Jag är ingen terrier människa tror jag. Mer brukshundsmänniska.

Audiatur et altera pars

TinaH
0

åsa…

sa du Burhundsmänniska??
apor skall sitta ibur! *Asg!!*Oskyldig

Mvh TinaH

Vattnadal
0

Raksha kostade 7000 kr, golden, köpt som valp 98.

Loumi kostade 200 kr, alaskan husky, då 7 år. 

Cora kostade 500 kr, oreg siberian husky, då 6 mån.

Freja kostade 1000 kr, alaskan husky, då 4 år.

Vidar var gratis, om vi fixade chip och vaccinering själva, 9 v.

Piro kostade 7000 kr, siberian husky, 9 v.

Har tidigare fått en golden på 6 år, Frida, som gratis omplacering, Ronja, golden "gratis" från egen/föräldrarnas uppfödning som inte finns kvar längre.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Bonnie_lee
0

jag fick min grandis för 8000:- hon skulle ju ha varit dyrare, men vi fick henne lite billigare eftersom hon har ett navelbråck.

Real
0

6500:- för min lilla pys

Alex
0

Mexx, australian kelpie, kostade 8000:- 8 v. gammal.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[helenal]
0

real: vilken ras?

hur kommer det sig atrt blandras hundar är billigare?

Emelie123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min vovve fick jag gratis i julklapp av min moster:D. Det var den bästa julklappen jag någonsin hade fått. Hennes bc hade fått valpar, tjuvparning…

[helenal]
0

vilken fin hund. hur länge har du haft henne? anade du ngt att du skulle få hund:)

Real
0

#20 Jag har en Amstaff/dogo argentino .. Så jag fick betala 1.500:- i hand och sen 5000:- när vi fick honom .. 8 veckor gammal

Karmatarerskanise
0

#20 Blandraserna är billigare eftersom de inte har stamtavla och du inte kan ställa ut dem.

dessutom är det svårare att få sålt dem.

Karmatarerskanise
0

Vår kostade 8000kr, men sen blev han långhårig vilket en Dansk/Svensk gårdhund inte får vara enligt rasstandarden så då fick vi tillbaka 500kr.. kanske lite snålt enligt mig.

IrmaZorro
0

Våran kosta väl 5000 kr tror jag, korthårig tax

[helenal]
0

vilken going!! hur är hans tempramnet? har hört att vissa taxar skälelr väldigt mycket!!!

sagalisa
0

Min Tax kostade 4500kr. Ville ha en Tax för den rasen har funnits i min familj innan, en väldigt mysig ras.

[helenal]
0

hur länge har du haft henne?

IrmaZorro
0

#27 Han är väldigt snäll! :) Men som sagt.. skäller så fort han hör det mista som i hans öron låter "misstänksamt" :/ Min uppfattning om korthårstaxar innan vi skaffa en var att de var aggressiva. Det har han aldrig visat tendes på.

[helenal]
0

vilken fin färg, måste vara svaårt att välja vilken man vill ha av såna sötnosar!

Rubiinen
0

Min flatcoated retriever kostade 8.000kr

[helenal]
0

e dem lika golden=

Dama
0

Min Elton vorsteh/pointer kostade 3000 kr

Chinook renrasig vorsteh kommer ej ihåg riktigt men från 2500-4000 kr

Akita renrasig finsk lapphund 6500 kr

Tyson Renrasig vorsteh 4500 kr

Dama blandras 1700 kr

lisette
0

hugin gav vi 2500:- för

nadja 1500:-

wesley stal vi av min sambos syster när hugin dog.

SaraC
0

ingenting! :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

cosmonita
0

Assar tog vi på foder så han kostade ingenting och Hjalmar betalade jag 8000:- för.

Whippet valde jag för att jag tycker att de är vackra, milda i temperament, lugna inomhus, korthåriga, lagom stora och anpassningsbara.

Rubiinen
0

#33 Jo , på sätt o vis. tänkt dej en svart Golden retriever o lite smalare kropp o huvud :)

Maja
0

Vi gav 1000 kr för våran kille.. :)

RubHel
0

Vi köpte våran dvärgpinscher för 8000:- min brorsa köpte en hund av samma ras för samma pris ca ½ år tidigare. När han köpte en till hund från samma kennel hade priset stigit till 9000:-

Kaningalen
0

Qokett fick jag för 1000 kr.

Lukaz fick jag för 3000 kr.

Vattnadal
0

# 37 Jag brukar alltid säga att det blir en eller ett par whippets när jag inte orkar med stora hundar längre, men ändå vill ha en "riktig" hund. (med detta menar jag inget illa alls om små hundar, men de KAN inte dra en släde) Gillar vinthundar och siktar på en borzoi som första vinthund. Skiljer det massor på kapp-whippar, utställnings-whippar och ev fler typer? Golden och husky skiljer sig rätt rejält mellan utställning/arbetande varianter.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Snuan
0

För min Jack russell tik fick jag ge 6500:- och för Parson russell hanen 8000:-

Sisikarlstad
0

Min Jack Russel "Sigge" gav jag 5500kr för.

Min Schapendoes "Jack" 4000kr halva priset för han var mkt rädd hund.

Min AM Stafftik "Chyann" gav vi 5000kr för då var hon halvfoder o nu har hon fått en kull så nu är hon våran.

Kortet är på AM Staffen Chy en MYCKET SNÄLL O GO!!!! Kyss