Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1691 ggr
empan-hampus
0

Dvärgpinscher?

Någon här inne som har dvärgpinscher? Vi i familjen har funderat på å skaffa en.. men måste först veta lite hur dom är. Så bomba med fakta, gärna bilder också! Skrattande

TereseE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en dvärgpinscher! Han heter Prinsen´s Agent Red No 1 "Tigger" och är världens finaste lilla kille.

Fråga gärna lite mer specifika frågor, kan berätta hur mycket som helst…

Kika gärna in på våran hemsida www.agenten.weebly.com om du vill läsa mer om våran hund. Finns länkar till superbra dvärgpinscherforum där också. *blink blink*

empan-hampus
0

Okej, då vill jag fråga på ^^
Är dom väldigt beroende av sina ägare?

SofiaChristina
0

Får man hoppa in med en fråga till # 1

Är det någon skillnad på temperamentet på de röda och de svarta linjerna ?

empan-hampus
0

#3 Jaja, dom frågor ni ställer har jag också nytta av ^^ Sålänge det är om dvärgpinschern Glad

TereseE
0

#2 De fäster sig väldigt mycket vid den egna familjen, men det kan man underlätta genom att utöka den närmaste familjen. Dvs träffa mycket folk ofta för de som dvärgpinschern träffar ofta räknar han/hon som sin familj. Socialträning är A och O för att få en trygg och social dvärgpincher.

Våran dvärgpinscher har sina solklarar favoriter där husse står i topp, men han har flera andra favoriter som han älskar otroligt mycket.

#3 Absolut ingen skillnad, det har jag då aldrig hört talas om i alla fall.

Fråga gärna på om du har några fler frågor!

Jag tycker att dvärgpinscher är en underbar ras men de kräver att tränas, motioneras, aktiveras och uppfostras som en stor hund då de är väldigt tuffa i sig själva. Man ska visa sig som en god ledare för sin hund redan från början. De kan vara reserverade mot nya människor och det i kombination med att de har en hel del vakt i sig gör att många skäller på besökare som kommer och ringer på dörren tex. Det kräver träning, träning, träning.

Viktigt att tänka på att dvärgpinschern är en stor hund i litet format!

Qmab
0

Jag har oxå funderat på Dvärgpinscher, dock tänker jag inte skaffa någon riktigt än, bor i en liten lägenhet för tillfället och ville inte ha djur igen förens jag har ett hus utanför stan :)

Är det någon som vet några bra uppfödare i norra Sverige? Jag har sett flera uppfödare, men de flesta bor i Sthlms-trakten eller Skåne eller något annat stället långt härifrån… Har inte lust att sätta mig i bil i typ 120 mil med en liten valp det första jag gör med den…

Qmab
0

#1 - en riktigt sötnos du har där!! :)

TereseE
0

#7 Tack!

Om ni vill hitta uppfödare eller få kontakt med fler lyckliga dvärgpinschermattar och hussar kan jag rekommendera Dvärgpinscherforum och Dvärgpinscherklubben.

Qmab
0

#8 Nice! Tack! Glad

Qmab
0

:(

Länken till forumet fungerade inte… Hittade http://www.mitt-forum.com/minpinne/ efter en sökning, är det samma??

TereseE
0

#10 Japp! Konstigt, den funkade för mig…

Qmab
0

#11 Märkligt…?! Jag har försökt flera gånger utan att lyckas… Men jag hittade ju rätt ändå vilket var det viktiga :)