Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 836 ggr
empan-hampus
0

Frågor =D

Undrar om det är någon som har någon av dessa raser: Rottweiler, American bulldog, boxer, Rhodesian ridgeback och amstaff.

Isåfall lägg ut bild och berätta hur det är att ha en sån! Skrattande Är nämligen nyfiken på raserna.. Rottweiler hade vi när jag var 3-7 (?) år, så jag minns inte så mkt av det..

Tack Tungan ute

Gluskap
0

Jag har en Amstaff, det är full rulle alltid när vi är ute =) Hemma är hon en gosgris och ligger gärna i säng och soffa =) Hon är bara 1år så är fortfarande barnslig.

Hon är fruktansvärt människokär och vill gärna upp i ansiktet och pussas. Hon älskar närhet!
Andra hundar är hon helt underbar med!

Hon behöver aktiveras och få jobba, annars blir hon lätt naffsig i händerna och vill kampa med sitt koppel.

Men det är väl som med alla andra hundar, aktiveras de inte så tar de till sin natur.

Aldrig i mitt liv att jag skulle vilja byta ut min lilla snutta!
Det är viktigt att veta vad man har i kopplet och se till att det aldrig händer något, för även om det inte är min hunds fel så vänds det lätt till det just för jag har den ras jag har. Ibland kan man känna sig pestsmittad, för vissa människor går över på andra sidan gatan, fäller dumma kommentarer och ibland beter sig väldigt illa.
Men det är bara till att flina åt idioterna ;)

I denna tråden finns en del foton på min tjej =)

empan-hampus
0

Åh!! Hon är underbart fin! Skrattande Tack för infon om din amstaff!