Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 538 ggr
Real
0

trots?

Hallå igen..

Hörrö ni, tänkte höra med er när hundar kommer i trots åldern. För jag hade för mig att det var ungefär ett halvår eller så.. men våran knäpphund är bara 10 veckor.. och han har vart trotsig hela tiden från vi fick honom..
kan någon förklara för mig hur de ligger till? är min hund är udda jäkel ;) eller är de normalt.. ?

skogismalin
0

det handlar säkert om vad du accepterar att han gör, han typ "testar" dig för att se vad som är tillåtet och hur långt gränser går.. endel är trotsiga tidigt sj kom min hund in i trotsåldern vid 7 mån. ungefär..

AgnetaK
0

En del valpar är för jäkliga helt enkelt…

Vet ju inte vad din hund gör, men en del är ju karska och kaxiga, kan väl höra ihop med frigörandet från modern litegranna. *gissar* Han själv kanske bara tycker att han är jättebusig och rolig.

Sällan är ju valpar små gulliga bollar i alla fall. Jo, kanske mellan varven men inte 24/7 direkt. Flört

brillan
0

Du måste visa valpen vem som bestämmer. Valpar kommer i olika åldrar in i trots och pubertet beroende på vilken ras det handlar om. Det är jätteviktigt att valpen från början inser sin plats i människoflocken nämligen längst ner på skalan. Du måste kanske vara extra bestämd så som hans mamma säkert var hos uppfödaren. Läs gärna Kontaktkontraktet av Eva Bodfält eller låna på biblioteket Lycka till