Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 539 ggr
[helenal]
0

ta längre promenader?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan man ta längre promenader när det e sex månader? annars ska man bara gå ut så dem får göra sina behov? Om hunden inte säger till när han ska ut är de var tredje timme då ungefär?

Hugo har just lärt sig gå i koppel,han är fort lite rädd för bilar,eller han stannar upp fort han hör bilar,ljud etc. jag bor ju mitt istan där de e ljud hela tiden! tips på hur man kan göra så att han inte blir så stressad?

[helenal]
0

kanske rädd var fel ord,menade mer osäker, men han lär sig fortfarande gå i koppel.han stannar upp när det åker förbi stora bilar..

Vill bara puss han nu.. eftersom jag aldrig ens träffat honom:(

Stj3rnfallet
0

Jodå, är hunden 6 månader kan du börja ta längre promenader, men kanske inte flera timmar långa promenader..
Jag lärde min hund att pipa när hon vill ut redan som valp. Egentligen var det inte menat så, men det blev jättebra.
Vi hade kompost galler som hon fick vara i när hon blev övertrött, men hon ville alltid vara med överallt och hon pep när vi satte henne dit. Så vi bestämde oss för att varje gång hon pep så tog vi ut henne och på det sättet lärde hon sig att hon att pipa när hon behövde göra sina behov.
Och det gör hon än idag =) Nu är hon ju 2,5 år.

Du får helt enkelt träna honom vid olika ljud och blir han rädd eller osäker ska du inte trösta honom, då det gör saken värre.
När vi fick vår första hund för många många år sedan gjorde min syster det felet med den hunden. Direkt Molly (som hunden hette) blev rädd eller osäker tog hon upp henne i famnen, vilket förstörde Molly väldigt mkt.
Det är bara träna som gäller.. Och dessutom så borde han ju vara van vid det här laget att gå i koppel med tanke på att han är 6 månader.. Varför börjar man träna honom att gå i koppel först nu? Om jag nu får fråga =)