Valptänder
hejsan.
Jag har en schäfertik som är 5mån och hon har dubbla tänder dvs ej fällt av sina valptänder. Hur gamla är dom när dom fällt av dom? Alla dom andra hundarna jag haft sen dom va 8v och då har jag ej tänkt på detta med tänder. Denna tik var något äldre dvs 16v när hon kom till mig. Måste jag åka till vet och plocka dom så ej bettet kan bli fel eller sköts detta av sig självt?
Är det någon som har ett tips?
Runt 4-5 månader tror jag det är dom brukar tappa tänderna :) Börjar dom på lossna da? Om dom gör det så kan du vicka lite försiktigt på dom, som vi gör på våra när dom är lösa :P Annars så lossnar dom nog av sig själva, blir nog ett litet tryck från dom nya som kommer :)
Hubert (min 7 månaders) började tappa när han var 4 månader. Han fick också dubbla tänder på ett ställe, men det försvann :) Så du behöver nog inte oroa dig :D
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
Tack…
Härom kvällen hittade jag en halv tand på golvet. Det var då jag kollade henne i munnen och såg alla dubbla tänder. Men där där tanden som jag hittat fanns inga spår av i munnen.Trodde den ev gått av och att det ev kunde vara en permanent tand men hittade ingen trasig tand i munnen. Så då är det bara att vänta och se annars får jag ev åka till vet. Ska åka på utställning i maj och då kan hon ej se ut som en haj i munnen "skratt"…
Den andra biten kanske ligger på golvet nånstans, eller så har hon svält den
Hmm, nej det kanske inte är så smart.. hehe.. Så det är nog bara att avvakta, försök vicka lite på dom, ha dragkamp och låt henne tugga på tuggben så lossnar dom snart 
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
#3..Tack.. Jo hon kanske har svalt den biten…Ben älskar hon att tugga på så det är bara att vänta och se….

om hon har en hund kompis brukar de leka loss tänderna på varandra.. ja hade vet tid till min hund då han hade dubbla tänder, är inte bra om de har de för länge om man tänker ställa ut min kille fick en sne framtand pga detta =( men ja behövde inte åka till vet då alla bebis tänderna hade ramlat ur munen efter att ha busat loss ordentligt med syrran.