Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 2975 ggr
Gluskap
2

Hur ofta har ni öronvård?

Med tanke på den andra tråden om klovård, så kom jag till att tänka på öronen.

Hur ofta har ni öronvård? Gör ni rent med något speciellt?

Gluskap
0

Jag kollar tjejens öron en gång om dagen, när vi har massagestund så passar jag på att kolla över henne.

Hennes öron är alltid fina, så har inte behövt göra något speciellt med öronen än! Brukar ta papper och torka i öronen bara för hon ska vara van vid att jag är där och pillar.

[jakke94]
0

inte så ofta.. men vi rycker håret där så det ej blir äckligt.. med clumber blir det ofta så att dem som är och pillar i hundens ögon några gånger i veckan, det är dem clumberna som får öroninflammation.. så tror att det bästa är att bara se till så att där är inte hår och torka ur när det är ganska mycket och inte pilla för mycket hela tiden :P

ingann
0

Jag gör rent öronen på både katter och hund när det behövs.. Jag använder Espree öronrengöring…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Linda-A
0

Jag brukar kika och lukta i öronen med jämna mellanrum. Hittills har de inte haft några problem.

SaraC
0

Jag kikar i dem ibland, men har aldrig vårdat dem på något vis då det inte behövts.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Elmis
0

Man luktar i öronen några ggr i veckan och tittar hur det ser ut. Jag tror inte man skall göra för mycket med dem precis som med människoöron. Så länge de är friska så rengör de sig själva.

fredrikaa
0

Vi kollar minst 3 ggr dagen för hans öra har haft svamp så vi kollar det dagligen och tar ett medel som rengör örat vid behov. :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

monsterblom
0

jag kollar ungefär varannan till var tredje dag, men rengör inte om det inte behövs.

Singo-Torpet
0

tänker inte på hur ofta ja gör det men någon gång i veckan iaf, har gjort rent dem en gång när ja tyckte de lukta lite olika i dem. annars torkar ja med papper eller tar med en topps de smutts som blir på ytterörat.

minja
0

Jag kollar dom varje dag. Och gör rent dom vid behov, brukar bli 1 gång i veckan.

Yessica
0

Kollar och luktar någon gång då och då. Ibland drar jag bort hår också. Har inte haft några problem hittills. Glad Jag tror inte man ska vara där och pilla så mycket i onödan, det kan göra med skada än nytta ibland. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Missel
0

Luktar då och då. Inga problem hittills.

kerstinjo
0

Jag har koll på Marodörens öron men rengör inte i onödan, utan tar bort smuts med en våt handduk när det behövs.

Kerstin 

maaro
0

Jag har koll på Mollys och på Obamas öron, Molly får lätt svamp, infektion i ett av sina öron, just nu har hon droppar.