HD-röntgen
Hur går hd-röntgen till? Visst är de så att dom får lugnande o sen röntgas? Bör man fasta hundarna innan?
Har hört att på vissa ställen söver dom hundarna?!
Vi ska iväg o röntga våra små om en månad o jag har aldrig varit med på de förut så många frågor 

Hunden får lugnande (bör ej sövas eftersom de då kan bli för slappa och röntgen visar fel), sedan röntgas hunden.
Hunden bör inte äta något innan den får lugnande eftersom det finns risk för illamående.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Enklast om du har frågor kring tillvägagångssättet är ju att ringa till kliniken som skall genomföra röntgen. Nu vet jag inte hur pass stora skillnader som kan finnas men för raka svar om vad som gäller så är det ju alltid bäst att vända sig dit man ska. ;)
#0 som 1 säger hunden skall vara fastande för att inte få ner mat i lungorna om den skulle kräkas. De sövs inte men de ger ganska mycket lugnande så att hunden skall vara helt avslappnad och inte ligga och spänna sig när man "drar" i dem , för då ger röntgenbilderna fel svar. Lycka till!

Tack allihopa!
Har ju som aldrig varit iväg på nå sånt så de är både spännande o nervöst
Ska ringa upp o kolla om dom kan räkna tänder oxå o då ska jag passa på o fråga henne om förhållningsorder