Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 595 ggr
[helenal]
0

Valp fabrrik!

har ni någongån varit med om någon som köpt en smuggel hund? det är hemskt att sånt fortfarande förekommer 2006.

Emelie123
0

Nä, ingen jag känner har köpt en smuggel hund… Det är så hemskt och grymt mot små valpar.

[helenal]
1

verkligen( men hur lyckas de smuggla??

Gyllan
0

ja läste massa i en tidning.. usch så hemskt de lever,, de va typ nån som köpt en men han hade dött för han hade vart hängig och trött och hon köpte en till och lika dant hände,, varför? han hade inte fått varken mat eller vatten på flera resetimmar packad bland massa andra stackars valpar,, de är ju SJUUKT ! : /

[helenal]
0

men vaför e de inte håradre med sånt som de tex e me knark=??? de borde finnas tullpoliser jue

bejtedejte
0

De är inte hårda med knark heller.. Det kommer in flera ton heroin varje år till sverige, av det beslagtas kanske 50 kilo eller något. Alltså är det lätt att smuggla in vad som helst eftersom de inte får kolla din bil om de inte misstänker att du smugglar.

[helenal]
0

okej,men jg tycker dem ska kolla alla bilar!! v HAR MAN annars tullpoliser till om detta e så enkelt att smuggla in=_

Karmatarerskanise
0

Pengar, allt handlar om pengar och att inte få människor att känna sig kränkta.

[helenal]
0

jome vadå.. hellre att dem kränker några människor än att dem inte tar fast dem som smugglar!hallå!

bejtedejte
0

Det går inte att kolla alla bilar som kommer in i Sverige, det hade kostat alldeles för mycket och är inte praktiskt genomförbart. Jag tror Tullen gör vad de kan, men enligt lag får de inte kontrollera alla bilar, och det hade inte gått att göra det heller så många bilar som kommer in över gränserna varje dag.

Karmatarerskanise
0

#8 okey. hur tycker du de ska göra för att för det första klara av ALLA bilar som kommer in var dag och för det andra inte förlora respekten från allmännheten?

Jag hade kännt mig kränkt som bara den om de hade kollat mig.

[helenal]
0

jag har ingen anna hur HUR de ska lösa detta!!!!!!! men på något sätt måste iaf säkerheten förbättras,eftersom det e så enkelt att smuggla in knark,hundar etc. !!!!!!!!!!!!

bejtedejte
0

#11, tyvärr är det omöjligt.

[helenal]
0

ne  men önsketänka går ju:(