Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 873 ggr
emmeb
0

Dagens underlighet.

Jag och Rista besökte hemmet där min morfar bor idag. På väg ut därifrån så hör jag någon halvt vråla: "Hur gammal är hunden?"

Jag och Rista ställer oss och väntar då människan, som visar sig vara en sköterska, skyndar emot oss.

Flåsande säger hon: "Är det en Jack Russel?"

"Öhm, nej, det är en boxer."

"Jaha, är den fullvuxen?"

"Eh, nej, hon är bara 10 veckor."

"Jaha, och jag som undrade om det var en Jack Russel…" Sen mumlar hon något ohörbart och skyndar vidare.

Något säger mig att människan inte var allt för inne på hundar… :P

kerstinjo
0

SkrattandeSkrattandeSkrattande

Kerstin 

Mischa
0

Får hoppas att hon inte funderar på att skaffa JRT O_o

≧◔◡◔≦

gejsa
0

Haha mycket mysko liten dam.

empan-hampus
0

Haha.. ser inte skillnad på boxer och jack russel xD

ChallisQ
0

Haha! Hon hade nog inte alla hästar i stallet så att säga Flört

Ziggi
0

HahahaSkrattande

KickanW
0

Konstigt hur man går fram och frågar en sån sak om man inte har koll alls :P Jag är inte särskilt bra på hundraser men då chansar jag ju helst inte heller utan frågar bara "Vilken ras är det?" om jag inte vet ^^

destroyed
0

hahahah jaa vissa människor existerar fortfarande..

emmeb
0

Haha, ja, det hela var en smula underligt. ;)

Nu är ju iofs min gumma vit och storleksmässigt är hon just nu kanske som en JRT, något högre kanske, men jag tycker ändå att hennes boxernäsa borde ha avslöjat henne. ;)

Fialotta2
0

Du skulle ha föreslaget att hon fixade tid hos en optiker.SkrattandeSkrattande

emmeb
0

Haha, ja, fast jag är alldeles för väluppfostrad för att någonsin våga det. :P

Skruttan-1
0

hahahaha hon har inte mycket koll på hundraser :D måste bara säga Boxer är en fin hundras en ras jag har sagt att sån ska jag ha en tigrerad med lite vitt :) Raser jag ska ha nån gång är mellan pudel boxer o CC :)

kerstinjo
0

Hon kanske skojade?

Kerstin 

emmeb
0

Nej jag lovar! Hon skojade inte alls! Hon frågade helt ärligt om min hund var en JRT.

lennartsdotter
0

Ärligt, det lät ju hel gulligt!Skrattande

[jakke94]
0

haha .. det händer mig ofta då jag har en clumber som är ovanlig och en fet flatte som har alldeles för krullig päls :P

idag kom en kille fram till mej med en pittbull-blandning och tyckte det var kul att jag också hade det.. jag bara: ehh.. asså det är en flatte.. han bara: jaha trodde det var en pittbull-blandning eftersom hon var så kraftig..
-det är ej muskler. det är att hon är fet XD

lennartsdotter
0

#16 - Aw… pinsamt…

Skruttan-1
0

#16 hahaha :D