Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4936 ggr
Anema
0

Nybörjarhund?

Finns det någon speciell ras som anpassar sig till "Nybörjarhund". Någon hund som ej är så avancerad till sättet tänker jag på. Detta är ju olika från hund till hund, men det kanske ändå finns någon ras som ni kan tipsa om?;)

Skruttan-1
0

Pudel säger många är bra nybörjarhund. läster mycket på anonnser just för nyfikenhetens skull o ser att många skriver bra nybörjar hund o fina är dom oxå :)

SparklingTindra
0

#0 Det är svårt att säga. Det beror ju på vad man har tänkt göra med hunden o.s.v.

Pudel är bra på grund av att det är en lättlärd och lättsam hund. Men den behöver aktivering och det är ganska mycket pälsvård.

ms-mee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pudel ja :) Vi har Pudel, 2 st, en mellan och en stor. För mig är det första hund. Inte för mamma dock, men det är jag som har ansvaret och tar hand om dom.

Pudel är en jättebra nybörjarhund enligt mig. Inte för krävade eller avancerade. Du kan använda den till vad du vill eller ingenting typ :P Våra är bara familjehundar. Dock, det enda "avancerade" kan vara pälsvården, men det löser man lätt :) Läs på om rasen ^^

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

SaraC
0

Säger som #2, det beror ju mycket på vad dig. Vilken storlek på hunden vill du ha, vill du ägna dig en del åt pälsvård, vad har du tänkt göra med hunden, ska det vara en liten och pigg hund eller en större lugnare lufs och så vidare.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Kristina-
1

Cavalier King Charlies Spaniel är en bra nybörjarhund och lättskött päls och okomplicerad. Men mycket viktigt att köpa från seriös kennel som hjärtundersöker och ögonlyser sitt avelsmaterial regelbundet. Jag har själv haft två stycken från Nocturnes kennel som jag varmt kan rekommendera till alla Cavalierintresserade.

Linda-A
1

Ett tips kan vara att kika på de raser som ingår i rasgrupp 9.

[jakke94]
0

clumber spaniel
den kräver inte mycket och är väldigt duktig våra har varken bitit eller dagit sönder någonting här inomhus eller kissat inne och vi har fått hem våra vid 8 veckors ålder!
sen är dem ganska lagom i storleken och bryr sig inte så mycket om andra hundar eftersom den rasen går i sin egna lilla värld :P

och om jag vill gå med dem i 2 timmar så följer dem gärna ed på det, men om det regnar ute eller att jag inte orkar så räker det att gå en runda kring kvarteret och då blir inte denna rasen understimulerad för dem är väldigt lungna inomhus :P
vi har en valpkull här hemma, dock är alla antagligen sålda.. har en kvar men har två intressenter pågång.. men det finns många valpar inom clumbern så gå in på deras rasklubb :P denna ras är inte heller så vanlig fast just för tillfället finns det gott om valpar :P eller gott för att vara clumber :P

silvery
0

hehe skulle rekommendera min, men det är nog mest tur, för annars är nog raserna min är ganska envis (borderterrier/tax) men min har varit lättlärd, snäll, social ALLT man kan önska sig av sin första hund. men nu är hon min ;P

Anema
0

Putt :P

Anema
0

putt

SaraC
0

Om du gör som jag och #2 skrev, så kan fler komma med förslag till dig.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar