Så Tragiskt!!
Fick precis syn på denna artikeln i aftonbladet!!
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,850631,00.html src="http://www.iller.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Jag blir så ledsen! Jag lider så med alla dessa djur!! Förstår inte hur man kan skaffa ett djur som man sedan inte kan tänka sig ta hand om, visst ibland händer det saker i livet som gör att man kankse tvingas lämna bort sin livskamrat men borde man då inte se till att dom verkligen hamnar i ett bra hem!!! HUR KAN MAN BEHANDLA ETT DJUR SOM OM DET VORE EN SLIT OCH SLÄNG VARA??? 
Hoppas verkligen att de löser sig för alla dessa små hundar! Jag hade tat en direkt om jag hade kunnat ge dom de liv dom förtjänar men ja e borta hela dagarna och bor i en lägenhet så jag tror inte en vovve hade kunnat bli lycklig här! Men jag hoppas det finns någon i vårt avlånga land som kan ge dom de toppen hem som dom förtjänar!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Min fd. sambo var här igår och berättade om artikeln, så jag sprang ut och köpte aftonbladet. Man blir så jäkla ledsen och besviken på människorna när man läser sådant här.
Precis som du skriver så finns det finns "riktiga" och vettiga anledningar till att man kanske inte kan ha sin hund kvar, men att då springa ut i skogen och binda den vid ett träd…. då måste man vara dum i huvudet, rent ut sagt. Stackars vovvar :'(
Själv så köper man lägenhet efter hundarna, min äldsta har börjat få lite ont i ryggen, så jag fick leta lägenhet på första våningen och eftersom min dobbis älskar att ligga utomhus och sola så fick det bli lägenhet på första våningen med uteplats. Det viktigaste är att de blir nöjda. Jag själv kommer alltid i andra hand.
Förstår inte hur man kan vara så känslokall som dessa idioter till människor som slänger ut sina hundar på det sättet.
Vill hjälpa en av hundarna från aftonbladet. Men tyvärr har jag inte plats ännu.. Men snart så!
vet ngn vad som hände m hunden?
och ändå envisas väldigt många med att ta gathundar ifrån spanien.. rädda alla hundar i sverige istället ..
asså fy så hemskt,, sånt här är de värsta jag vet.. "ägarna" värkar ju inte ha varken hjärna eller hjärta,, :( de är ju sjukt som dom håller på.. vill hjälpa allihop.. och detta är ju bara nåra av många många fler.. tyvärr :(
hera: hoppas du kan hjölpa någon.. så att han/hon kommer till ett hem där den kan få bli trygg och må bra ! :)
hoppas att fler som vill ha hund och kanske tänker att skaffa de kollar alla hem och sånt först,, :)

Fy vad hemskt!! Vad har dessa små stackars hundar gjort… Hade fan tagit alla om inte jag hade bott så trångt… Stackars hundar!!!