Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 1150 ggr
[helenal]
0

någon som har en papillon

hund som kan berätta lite om den:) ska ju snart få min(L)

Faxlin
0

Min ena kompis har en papillon. En tik, en liten sak som bjäbbar åt allt och ingenting faktiskt. ;-)
Hoppas att din kille inte blir likadan .;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[helenal]
0

hmm vadå bjäbbar??

Bonnie_lee
0

Min famlij hade en papillon förut, ordet bjäbbar stämmer in på den vi hade, den skällde, på allllt o alla. det var hund som ville vara i centrum hela tiden, fick den inte det gick hon och tuggade på allt som fanns i vägen, det var en stor hund i liten kropp, nu har jag en liten hund i stor kropp istället. Lycka till med din valp :)

fiiiyah
0

Hah, jag tycker att alla små hundar bjäbbar å skäller åt allt och alla :P Det är en tjej som har massa smp hundar, och ingen av dom är högre än 30 cm :P dom skäller som fasen bara man kollar pårom (x

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

[helenal]
0

okej detta lät u positivtLedsen

edqvist
0

låter spännande !..vi hade en för längsen som faktiskt va nordisk champion hon va ganska skällig men jättesnäll o go …o perfekt att ha i barnvagnen när grabben va liten …man kunde ta med henne vart som helst….lycka till med en riktig charmig ras!….

[helenal]
0

tck. hör av mig sen när jag har fått valpen:) jag frågade uppföldaren om han skällde mkt och på andra hundar.. mend e gjorde han inte

edqvist
0

vad bra…men det ä lite typiskt småhundar tror jag …det ä ju mest att den talar om att det kommer nån i dörren som kan vara bra många ggr …det bästa larmet ä ju hundar säger de som vet ju …..ler

[helenal]
0

hehe jo på så sätt e de ju bra!!!men jbbigt när man e ute och fort det kommer en anna hund så börjar dem skälla(lite pinsamt) hehe

edqvist
0

det gör den inte ….ler

[helenal]
0

hhehe va bra då. va hände me eran papillon?

AgnetaK
0

Jag måste mitt i allt tipsa om en bok som heter Kontaktkontraktet, skriven av Eva Bodfäldt. Låna den om du inte läst den, där får man lite tips om hund och hundkontakt m m. Den är bra! (Handlar inte om särskilt papillon förstås, men jag kom på det när jag läste här nu.)

www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9197357820&s=1

[helenal]
0

Uppfödaren skrev till mig att Han e lite rädd för det mesta ute för hon håller på att gå ut med han i koppel, för annars så springer han omkring i trädgården bara… skäller MMM det är frågan, visst säger han till, men han snackar också en del. Men är man trygg så brukar dom ge skall sen är det bra…

[helenal]
0

har hört att fjärilshundar,papillon som det heter på franska är väldigt lättlärda?

edqvist
0

hon blev 13 år …o fick cancer så vi tog bort henne ….vi hade henne bara i typ 4 år …för uppfödaren ville inte ha henne mer …hon hade valpat ett antal ggr …o vunnit allt man kan vinna i utställning …hon hade ingen användning för henne …hon va en jättemysig hund …ler

[helenal]
0

va jobbigt:( hur längessen va de?du har ingen papillon nu va?

edqvist
0

nej..det blev en Tax till jakt …(på ledig tid en soffpotatis)..men en jättebra jakt hund numer pensionerad efter 13 år…sen så har vi en blandras på 2 år…men jag skulle gärna ha en ny papilion men för tillfället räcker det med två hundar …man ska ha tid till dom med ..

[helenal]
0

jA PRECIS:) papillon hundar är väldigt lättlärda har jag hört.

edqvist
0

ja…det tror jag ..våran va ju rätt gammal så hon kunde det mesta …skratt…men hon lärde ju sig var affären var (som va 200 m från oss)   o att man gå dit o vänta tills nån går ut …då går man in ..jag stod iallafall vid ett tillfälle i fruktdisken ..då hon hade följt efter mig när jag skulle handla…..hon kom in till frukt disken oblev jätteglad när hon fick syn på mig därinne….ler

så det va bara att ta hunden under armen o gå hem med henne ..o gå tebax o fortsätta handla …ler

men sen ringde de en gång o då fick jag hämta henne i charken …skratt

jo det ä smarta vovvar….ler