Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2849 ggr
LoveLoveLove
0

Msn adresser

Msn adresser min är illerlivet@live.se

=========================================

RobFrazie
0

robinfranzen@hotmail.com

Inte för att jag vet varför man ska skriva den här.

tror ingen kommer adda mig, och vet inte varför någon skulle göra det:p

Men lite nyfiken på nytt folk är man alltid:p

ingann
0

lämnar aldrig ut min msn-adress på allmänna sidor… dels är min msn för mina vänner och dels är det så mycket lättare att få virus om "alla" har den…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

RobFrazie
0

Inte så mycket lättare att få virus. Det flästa msn irusen sprids så att folk med viruset skickar länkar till andra kontakter. Men det viruset får du oftast bara om klickar på det. och om man lämnar ut adressen på ett forum så vet man att nytt folk kan adda en, har dem då virus så kan man enkelt ta bort dem.

Så därför jag vågar lämna ut min adress.

Annarex
0

adda min msn, twiggy_nero_92@hotmail.com

vill prata med hundfolk Tungan ute

Nikkis
0
Luddesmatte
0

Skicka PM om det skulle vara till intresse.

[Cute]
0

Varning för troll!

Trådskaparen är personen som byter namn hela tiden.. Allvarligt?!?

Varning till alla på iFokus!

Niini
0

Jag skulle då aldrig lämna ut min adress!! Rätt idiotiskt att lägga ut på ett forum såhär enligt mig..

Niini
0

Jag skulle då aldrig lämna ut min adress!! Rätt idiotiskt att lägga ut på ett forum såhär enligt mig..

emma071
0

#9 håller med!!

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Nikkis
0

Då kan ju sajtvärd/medarbetare ta bort denna tråd om det nu är så allvarligt?

Dessutom behöver man inte acceptera alla som addar en.Cool

RobFrazie
0

Förstår inte vad problemet är.

Har man lite innanför pannan så brukar man kolla lite på namn osv innan man accepterar kontakten.

Man brukar se om det är något skumt, och råkar kontakten ha virus som skickas till en så är det bara att blocka kontakten. Så jag ser i alla fall inga problem med att lägga ut sin adress i ett forum.

ingann
0

jag tycker det är upp till var och en att lämna ut sin msn… jag skulle aldrig göra det (som jag skrev ovan) men jag har inget emot att andra gör det;)

/Ingalill

Luddesmatte
0

Mail som mail, alla har väll brandvägg. Dessutom är ingen mail säker, har man MSN så kan vem som helst få tag i adresserna via communities som är kopplade dit eller via Space. Oavsett anledning så har man brandväggen som skyddar, förutsatt att den är så pass bra.

RobFrazie
0

bra en som kan lite, det tackar vi för:D

Inte alls falrigt att lämna ut sin mail, bara man vet hur man hanterar webben och dens faror. Kan man hantera det så är det absolut ingen fara!

ingann
0

#15 vad har du för datorutbildning som kan avgöra vem som kan vad om data? hur kan du sitta att säga att det inte är någon fara? såna uttalanden säjer mig att du inte har någon som helst kunskap i ämnet…  min svåger varnar alltid för att lämna ut msn/mejladresser på offentliga sidor pga virusrisken bl a.. och han kan inte lite, utan mycket! så pass mycket att sveriges försvar vågar lägga alla sina datorer i hans händer…

#14 när man installerar msn väljer man om man vill installera sponsorprogram, låta msn samla in data etc. det kan man välja bort. vid registreringen av msn behöver du inte uppge ditt riktiga namn heller… ingen kollar upp det… jag har faktiskt provat söka efter min msnadress via deras community, men den finns inte med trots att den är aktiv sedan ca 10 år…

och brandväggen skyddar inte mot allt… har du godkänt att tex msn ansluter till din dator (vilket du troligtvis gjort om du har msn) så släpper den igenom det som kommer via deras server…

kan berätta en lite rolig sak som min mamma gjorde när hon skaffade internet… hennes brandvägg varnade för varje grej hon gjorde och eftersom hon var så rädd för virus så valde hon att blockera allt brandväggen varnade för så efter någon timme hade hon blockerat allt. tom sin egen internetleverantör så hon kom inte ut på nätet längre förrän vi inaktiverade väggen och avblockerade 95% av hennes blockeringar…

sen kan du givetvis ha ett virusprogram kopplat till din msn (det smartaste enligt mig) men inte ens det är helt säkert… nya virus uppstår hela tiden som inte virusprogrammen hinner känna igen innan det är försent… det finns i dagsläget inte ett enda virusprogram som är 100 % säkert.

/Ingalill

Luddesmatte
0

#15 Lite lärde jag mig efter alla VGn i ITkurserna =D.

#16 MSN space lagrar alla mail adresser hur skulle man annars kunna skicka mail till en person som man inte har som kontakt sen syftar jag inte på deras egna community utan community så som Facebook, Netlog, HiFi och liknande där vem som helst kan få tillgång till MSN adresser.

Har man Norton 360 så är man skyddad på ett bra sätt eller om man väljer att ha Norton Internet Security, en brandvägg kan ställas in på vad man vill släppa in eller inte oavsett om man accepterar att brandväggen släpper igenom MSN. Jag kan till exempel låta den spärra min mail men inte chatten och vice versa.

Sen har också MSn inställningar som kan göras där du kan välja ifall nya kontakter ska få adda dig, ifall länkar ska skickas till dig eller ifall filer ska skickas till dig. Beroende på vilken verision av MSN du har.

Det din mamma utsattes för beror på att hon inte ställt in sin brandvägg på vad hon ville att den skulle släppa igenom och inte släppa igenom.

Visst uppstår nya virus men det är det man har Live Update till för att skydda sig mot dem eller så tar man det den långa vägen och plockar bort dem manuellt från DOS. Sen vet jag inte vad för brandvägg du använder men både 360 och Internet Security har brandvägg och virusprogram i ett.

Jag säger inte att man ska skyllta om sin MSN adress och det har jag inte heller gjort men min mening är att oavsett situation så kan vem som helst få tag på adressen även om man aldrig gett ut den. Hur skulle annars Spam komma fram. En självklarhet är ju att man inte ska ge ut en mail adress som man har privata handlingar på men med virus i tanken så kan man få det på vilket sett som helst, har man en brandvägg bra nog så skyddas man. även en vän till dig kan råka skicka en fil till dig som hon inte vet innehåller ett virus. MSN adresser är lika osäkra som att öppna en länk på Google därav brandväggar.

ANNIA
0

Lite info. Trådsakaparens konto lovelovelove finns inte längre. Endera själv avslutat eller blivit avstängt.

[Cute]
0

Hon har blivit blockad om och om igen utav sajtvärden.. pga ständiga namnbyten och annat som varit problem med i många olika trådar/ sajter på iFokus..

RobFrazie
0

Jag har ingen utbildning för data, men jag har tillräckligakunskaper för dator användning. Vet man vad man håller på med så händer det ingenting. Man märker offtast redan på kontaktens mail om den är skumm eller inte.

Sen skiter jag fullständigt i vad din svåger håller på med och hur duktig han är.

Visst man kan ha oturen att få virus på datorn, men det är inte svårare än att man kan få bort det. om icke så är det bara att formatera om datorn. Lägger man ut sin msn på ett forum så måste man veta att det finns risker. Alla vet inte det, men jag vet det. Jag tar risken för att jag kan åtgärda om problem uppstår.

Är väl upp till var och en om man vill lägga ut sin msn här eller inte, orka göra så stor sak av det hela.

ingann
0

#20 det är just pga att folk säjer som du gör som så många nybörjare på data lämnar ut allehanda uppgifter för de tror att "inget kan hända", sen sitter de där med kraschade datorer och har ingen aning om vad de ska göra.

ALLA är faktiskt inte så haj på det som du verkar tro… Här inne finns dessutom så många yngre tjejer/killar  som tror på allt nån skriver så jag tycker det är bra mycket bättre att varna en gång för mycket än en gång för lite.

Till alla yngre: Lämna inte ut några uppgifter om er själva på internet för ni vet inte vilka "dårar" som sitter och läser vad ni skriver och sedan använder era uppgifter för eget syfte!

/Ingalill

RobFrazie
0

Skriver ju även att det finns vissa risker med det!

Men ger man fan i att klicka på länkar och vet hur man använder msn på bästa sätt så händer det inget, jag uppmanar inte folk att ge ut deras adresser! men vet man om farorna och kan handskas med dem så är det lugnt

Nikkis
0

Jösses, det verkar som om det vore HIV/AIDS och/eller våldtäcker/mord ni pratar om.Skrikandes

Tagga snälla ner lite, det räcker med att X-antal medlemar redan har lämnat iFokus pga allt tjafs och otrevlig stämning inne i forumen.
Ni behöver inte kasta mer ved i elden och bidra till branden.

Det är som vetes helt upp till var och en hurvida man vill lämna ut sin MSN eller ej.

Dessutom, kan man inte hantera det mest basic med en dator som tex inte öppna/ta emot allt som ploppar upp och solla bort spam osv så bör man inte ens Sitta vid en dator.

Finns lite viktigare saker i det verkliga livet som är värda att ödsla energi på än att med näbbar och klor beskydda en simpel, utbytbar(!) dator från virus…

// Nikkis - Vars dator med Norton's braiga och rättinstallerade skydd blev angripen av ett virus som slog ut Hela datorn i ett nafs, detta trots att den också användes med största försiktighet.
Mao, man kan Aldrig vara 100% säker oavsett Vad man gör med sin dator, det finns Alltid ett krypin någonstans om det vill sig illa.
Inget att göra åt, simple as that.

"Felsäkert läge-dator" eller hur var det nu igen, RobFrazie? *asg*

ingann
0

#23 Jösses, det verkar som om det vore HIV/AIDS och/eller våldtäcker/mord ni pratar om. Ja, det kan bland annat hända!

Hade du haft barn själv hade du också varnat för att lämna ut uppgifter.

Men jag ska sluta skriva här och ägna mig åt det absolut viktigaste i mitt liv… nämligen mitt sjuka barn (som absolut inte får lämna ut uppgifter om sig på nätet)!

/Ingalill

RobFrazie
0

#23 hehe kan nog hålla med dig gällande din dator där:p

Håller även med om att det är helt onödigt att forsätta kasta den redan förstörda pajen och lugna ner sig lite!

Har man inte kunskaper om en dator, bör man vara extra försiktig!

och #24 vad har detta med att man har barn själv eller inte? Det är dator användning vi snackar om här! Tycker du drar in en massa människor runt omkring rätt mycket för att rädda ditt skrivande!

Såsom din svåger och ditt barn!

ursäkta nu kastar jag vedträt i fel brasa här, var inte planerat men måste bara kommentera sånt!

SaraC
0

Skärpning i tråden nu!

Den som vill lämna ut sin MSN gör det, den som inte vill låter bli. Svårare än så är det väl inte?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

RobFrazie
0

Nej fatkiskt inte! ska inte vara svårare än så!

emma071
0

skicka inte msn adresser till denna tråd!!! det är nån konstig persson som har blivit av stängd och blir medlem i genn och byter namn 100.00 gg om dan    LÄMNA ALDRIG UT DEN TILL SÅNNA SOM NI INTE KÄNNER!!!! I ALLA FALL ONTE I EN TRÅD!!!! SMART AS!!!

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

omgfss
0

hr gamla är ni egentligen

Karmatarerskanise
0

När man skriver sin adress så som vissa gjort här, finns det program som registrerar mejlen och sedan skickar en massa reklam och skit per mejl.

Sen undrar jag varför man skulle ta TS seriöst? Ser ju verkligen oseriöst ut ;)

Ha de gutt där ute i cyberspace.

RobFrazie
0

visst det är jobbigt med spam mail, men man läser dom inte, jag hr haft väldigt roligt åt att jag la ut min msn här. Jag och en annan som oxå lagt ut sin msn här har väldigt trevligt och skoj nu för tiden. Vis nackar dagligen och jag har tänkt att åka o hälsa på henne och hennes sabo med hundar osv.

Karmatarerskanise
0

Nä, alla gör vi våra val. Själv hade jag hellre skickat min adress i ett pm, än att lägga ut det öppet och riskera att få en massa skit i mejlen :)

RobFrazie
0

man kan ju heller inte bara skriva sin mail till vem som. det känns lite desperat och kan framstå som att man vill komma åt personernas datorer på ett eller anant sätt.

Luddesmatte
0

Jag har då inte MSN så jag slipper den biten. Har Hotmail adress men den lär man nog få ha en bra anledning till att få. Tungan ute

Karmatarerskanise
0

#33 På ett forum ser man ofta vilka man gillar och vilka man kommer bra överens med. Då har man ofta mejlkontakt och bytar msn.

RobFrazie
0

Det är sant!

Men detta var ju bara för att skaffa nya vänner via msn, och det var några villiga här, ink. mig som la ut sina adresser här. Jag är nu väldigt bra vän med Nikkis bar för att hon la ut sin adress här. Hon var mycket försiktig till en början, men nu pratar vi om det mästa. Och jag vill mer än gärna komma o hälsa på uppe i Sthlm.

Snackade även med några andra som lämnat ut sina adresser här. klickande inte direkt lika bra när vi skrev, var lite stelare och tråkigare. Men Nikkis och jag hade trevligt från början. så dom har jag ej kvar.

Kunde funnits nackdelar med att lägga ut sin adress här. Men i mitt fall var det bara fördelar.

Karmatarerskanise
0

Det är ju det jag säger, du ser fördelar, jag ser nackdelar ;)

RobFrazie
0

ja det är sant. Ne ska man vara ärlig så har det bara varit tur att man bara haft fördelar med detta.