Ikväll kl 21:00 på Tv 3
Kommer Efterlyst visa om tjuvjakten på vargar. Såg på reklamen att de bla förgiftade kadaver som vargarna åt. Vad jag förstod är detta människor som vill utrota vargen:/.
Nån som ska kolla?
Vet inte, jag kommer nog bara bli så förbannad!

Jag antog att det skulle vara så här med gifter o älg lr annat kött utlagt. Tycker det är förjä*ligt att förbannade snåla jägare gör så här antagligen har dom väl bönder på sin sida som viftar med flaggan o hejjar på dom. Ena döda djuret såg ut att vara från en häst eller en långhårig ko haland lr vad dom nu heter. Ne fy f*n får sånt här o flera andra djur har råkat dö av gifterna suck
Är inte förvånad över hur folk agerar, tänk om en hund skulle råka äta skiten :(
≧◔◡◔≦
Jag såg det, blev arg också. Idioter!

Går det i repris?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

jag skulle kollat på det, men precis innan det började, ja tror ni inte jag somnade med hunden vid min sida och täcket över mig? :D

#5 Läs mer på http://www.tv3.se/content/gifter-laeggs-ut-foer-att-doeda-vargar
Sedan kan du titta på http://www.tv3.se/play ca 28 minuter in i avsnittet är vargreportaget.
Blir så ledsen när man ser detta, hur grymma kan vi av den mänskliga rasen vara, Tänk om hundar eller andra vilda djur äter av det som är förgifftat? sen är det en plågsam död de djur som ätit av förgiftat kadaver går tillmöttes

Ja de tänker bara på deras jakt inte nån får sabba deras vilt så vargen är väl rena katastrofen att ha på sina jaktmarker och dom fäller ju inte vuxen älg om den inte är svag/skadad suck… ne hoppas dessa jägare åker dit så det smäller om det..
Bra att rikskriminalen är inblandade nu. Dom andra lokala poliserna vågar inte göra nåt…
Jag håller med Skruttan-… (ser inte resten) hoppas dom åker till ordentligt!
Om de inte åker fast kommer det där sluta med att en unge går och får i sig giftet till sist. J*vla idioter!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Bara att hoppas att folk som kände till de som gör detta ringde in.