Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1377 ggr
kerstinjo
0

Fästingskydd.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller hokus pokus?

"Skudo Pet är framtagen för att ge skydd för husdjur och mindre barn. Ultraljudet sträcker sig ca 1.5 meter från enheten.

En av fördelarna med Skudo är att man får ett bra skydd utan att bruka produkter som är toxiska mot djur och natur. Om enheten blir smutsig kan man torka av den försiktigt med en fuktad trasa. Skudo Pet tål regn men inte att dränkas i vatten eller bada med."

Den lilla röda grejjen ska alltså släppa ut ett pulserande ultraljud som skrämmer bort fästingar.

Tror ni på det?

Kerstin 

Skruttan-1
0

nja… för funkar detta borde det väl finnas för alla vuxna som små, hästar ja alla. läste igen o ne jag tor inte på den, men kul om den hade funkat :) Om någon testar denna o den funkar snälla skriv det kan man köpa 10 pack o hänga på sig ;)

RobFrazie
0

Jag tror det är lite hokus pokus faktiskt. Skulle ett ultraljud göra så att fästingar inte ramlar ner från buskar och träd och sätter sig? Nja..

ingann
0

Varför inte? det finns ju liknande man sätter i eluttaget inne för att inte få in spindlar, getingar osv… en kompis har sån och har inte haft en mygga, geting eller spindel inne på hela förra sommaren så jag ska nog oxå köpa en:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

AnnL
0

Jag köpte nån sån grej med ljud till mig själv för att inte myggorna skulle ge sig på mig. Men den funkade inte.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.