Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1638 ggr
Mischa
0

Noskvalster och preparat

Fick en uppenbarelse för en dag sedan.
Har hela tiden tyckt att vovven har ett otroligt dåligt luktsinne i jämförelse med mina tidigare hundar som lätt plockar upp både mark och luftburet.
Men den här upplever jag som mer eller mindre "närsynt" när det gäller dofter, men har liksom inte tänkt mer på det än att "jaha, luktsinnet är kanske inte hennes bästa egenskap"

Hon har även haft knepiga inandningar, låter nästan som att hon sätter i halsen, det var då uppenbarelsen kom att det kanske är noskvalster det handlar om, men har inte sett något titta ut eller sekret från nosen.

Kikade även på det här preparatet, någon som har erfarenhet?
http://www.hasthalsan.nu/shop_ag.htm

≧◔◡◔≦

Elmis
0

Det där låter som noskvalster. En veterinär kan säkert ge bra behandling.

Mischa
0

jo,, ska endå dit med en råtta, lika bra att ta med jycken då.

≧◔◡◔≦

Liiindus
0

det räcker ofta med att ringa till en veterinär och säga att din hund har noskvalstr så skriver dom ut interceptor eller likande :)

emmeb
0

Veterinärer får inte göra så. Det enda preparat som en veterinär får skriva ut utan att ha sett djuret är p-piller för katt.

Fornarina
0

Beror väl på vilken vetrinär man ringer till,här i stan finns minst 2vetrinärer som behandlar och skriver ut recept per telefon..
Sen om det är rätt eller fel,ja det överlåter jag till andra att bestämma..

Själv går jag hellre en gång för mkt till vetrinären, än en gång för lite..

Liiindus
0

jaa det är då minst 3 vetrinärer här med som man bara kan ringa till, de lite äldre vererinärerna brukar vara mer lätta att få av. de unga/nya är mer så dom följer alla lagar.