massa tricks!
http://www.hattifnatt.com/aktivering/spela_dod.html
på denna sidan kan du lära din hund tex att spela död, finns massa roliga tricks som är lätta!
ooj.. hur gammal är han?lättlärd?
mamms och min vovve kan sitt, ligg, hopp, kryp, tass, som du sa med godis på nosen, stanna, höger och vänster, kom, sitt fint, skall, sök, leta, apport, och så kan han dansa 
han jobba för polisen och var med militären ett tag. En duktig vovve =) men nu är han gammling
tävlar du me honom?
#5 Nej, det gör jag inte :P Vi kör lite "agulity" på skojj hemma på sommrarna. Kör tunnlar av stoar o filtar (bilden) sätter ner pinnar i marken som slalom och bygger lite hinder. Han måste dock ha koppel efter sej.. vi vågar inte släppa honom helt.. han kan rymma!
Han har ju haft sin lilla smitningstur! Vi bor nära E4.an och en gång tappade vi honom och han sprang upp på vägen!! Vi såg inte det, men när vi gick och letade så kom en ut som bor precis där o sa att han hade hört på radion att en Tax var på E4.an! Då VISSTE jag att han var död. Sprang hem o grät, men mamma ringde till polisen - och då sa de att de hade fått in en Tax!! Ohh, då var jag glad! Vilken tur att de fanns människor som vågade stanna på E4.an o plocka upp min lille kille! ÄNGLAVAKT har den grabben ^^
Mexx kan (förutom "vardagskommandon" som hit, stanna, sök osv.)
- sitt
- ligg
- ligg på sidan
- sitt fint
- vinka
- high five
- pallen (hoppa upp och sitta på en pall vi har i köket)
- slalom (gå slalom mellan mina ben)
- häst (gå tunnel mellan mina ben)
- rida (som ovan, fast håller sig kvar under mina ben när jag går framåt)
- kryp
- ha godis på nosen och sen fånga den i munnen (eller ja, han välter ner den på backen och tar upp den därifrån..)
- hoppa över mitt ben när jag sträcker ut det
- gå på bakbenen
- sätta upp tassen på mitt ben när jag håller fram det (svårt att förklara, se bild) vänster tass på höger ben och höger tass på vänster ben :)
- "var är ekorren?" ("klättrar" upp i ett träd)
Var det jag kom på nu, på rak arm. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
hur lär man sina hundar massa tricks? hur gamla är dem när man ska börja med det??? vill gärna lära min hund sitt,ligg och dem vanliga iaf!
#6, ja han måste ha änglavakt. sprang han efter en tik eller? min sambo o han sförälrars hund rymde efter en tik och blev överkörd av en rattfyllerist samma dag som han skulle kastreras:( han ahde inte änglavakt.
haha vilka roliga trixs måste testa några enkla :D
#8 Tricks är väl ingen speciel ålder.. man kan köra när man vill.. visst vill man ha en rumsren hund först. Men de har ju du.. så de är ju bara att sätta igång med sitt, ligg osv.. Våran lille skit kan "sitt" redan nu vid 9 veckors ålder.. *stolt ju*
Fast annars börjar man väl träna vardagskomandon i bruks när dom är 4 månader.
Man får nöta de om och om igen .. och när dom gör rätt ska dom ha godis. Som sitt- trycker du ner rumpan till golvet medans du säger sitt och ger honom godis sen.. etc.
#8 Nej, han sprang efter rådjur :/
Usch vad hemskt!
är ha kastererad=
#1#
Min Fanny som blir 4 år i mars älskar att framföra trix och konster. Här kommer lite av vad hon kan:
- Ligga död
- Rulla runt
- Ligga på rygg
- Tigga
- Stå
- Bocka
- Snurra runt
- Visa var näsan/örat/munnen är
- Krypa
- Gå zick zack mellen mina ben
- Dra i snöret
bocka? de skullr jag vilja se:) v baaaalll!!

#15, han liknar min dobermann jättemycket på den bilden! :) När hon var liten trodde folk att hon var en Tax.. :S
skärskilt svarta taxar då:)
måste bara fråga hur ni lär hunden att fånga en godisbit i luften! min hund är en dvärgpudel och är jätte lättlärd men är lite trög på åvanstående trick.. när man kastar det mot honom låter han godiset landa i hårt på huvudet och sedan trilla ner på golvet, sedan äter han det!
annasr kan han:
* agility,, och allt med det * gå sick sack mellan benen * give me five * sitt, ligg, sök, skall * snurra runt * hålla tassarna på min rumpa och gå efter mig * gå på bakben
Och det bästa av allt är att han drar av mig strumpor och vantar samt plocka upp dem och ge mig dem sedan.
men som sagt ett så enkelt trick att ta en godisbit i luften fattar han bara inte!
hahahah,, vi brukar skämta om att han är är för smart att fatta så enkla trick! höhö
Medarbetare på Hundar.ifokus
?!?
Medarbetare på Hundar.ifokus