Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 635 ggr
cosmonita
0

Dagmatte

Jag ska bli dagmatte åt två hundar! Det känns jättespännande. Jag annonserade i lokaltidningen och har fått några svar. Ska träffa den första familjen imorgon. De kommer hit med sin lilla toypudel och fikar imorgon. Hoppas att man gör ett gott intryck Glad och att den lilla kommer överens med mina lite större hundar (whippet). Fast jag oroar mig inte så mycket för hundarna, mina är visserligen större men jättesnälla och vana vid alla slags djur.

Den andra vovven är en boxervalp på 5 mån. Honom ska jag träffa på måndag. Den enda oron är väl om en boxer kan funka med en lite toypudel. Men eftersom boxern är valp så är jag beredd att testa.

Vad tror ni andra, kan en liten hund trivas med tre större hundar? Jag lämnar dem givetvis aldrig ensamma osv.

Karmatarerskanise
0

det ska väl kunna gå bra, fast då den stärre hunden är valp kan det bli lite knepigt ;)

Jag hade osså velat vara dagmatte :)
Låter väldigt skojj, hoppas det går bra för dig!

bejtedejte
0

Det största problemet jag kan komma på är väl om boxervalpen är för hårdhänt med pudeln.. Jag vet inte riktigt hur boxrar är när de leker, men min dobermann lekte/leker väldigt hårdhänd, och förstår inte riktigt att man inte kan "smälla" till småhundar med tassarna som hon kan göra på större hundar.

Hoppas det går bra, dagmatte låter som ett drömjobb :)

cosmonita
0

Haha, kan inte annat än skratta lite i mjugg. Familjen med Toypudeln kom hit. Jag hade laddat kaffebryggaren och köpt kaffebröd (orkade inte baka).

De vänder nästan i dörren då de inte visste att whippets var så stora! Mina glada whippkillar ville mer än gärna hälsa och lukta i baken så de hoppade osv. Ägarna vågade inte släppa ner sin vovve på golvet. Inte ens när jag stängt in en av mina hundar. Jo, ioch för sig, pudeln och min genomsnälla Assar fick vara på golvet i ca 2 minuter. Assar ville nosa lillen i baken och de förflyttade sig till ytterdörren där Assar nosade upp lillen mot dörren. Då fick det vara nog tyckte husse och de tackade för sig.

Husse sa - oj så killens hjärta bankar, om sin pudel. Jag stod bredvid Assar och kände hans hjärta slå lika fort och sa, det gör hans också, det är alltid så spännade att träffa nya hundar.

Det är klart att alla inblandade hundar hade högre puls än vanligt! De fick ju träffa artfränder helt oförhappandes. Jag sade pudelägarna att mina hundar kommer garanterat inte att att bita eller skada hunden men det hjälpte inte. Jag berättade också att glada hundar som träffar en annan hund är ivriga i början men det brukar lägga sig efter en stund när de fått lukta ordentligt osv. Denna iver var bara naturlig första gången de möts.

Mina hundar fick aldrig träffa den lilla killen. De fick inte känna hans lukter och hälsa på honom eftersom han togs ifrån dem innan hälsningsproceduren var färdig

De tackade för sig inom 5 min Räcka ut tungan

Karmatarerskanise
0

Haha, det gick ju inte så bra ;)

[helenal]
0

men du har l en chasn till:)

[helenal]
0

en chans till=)

cosmonita
0

Jo, jag har fler chanser med större hundar så det går nog bättre Glad

Noa-Nisse
0

men vem lämnar bort en valp på hunddagis.. så ung liksom.. har ägaren redan för lite tid för hunden,, huhmm :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Hennum
0

vad tråkigt att dom skulle vara så…överdrivet oroliga… :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

cosmonita
0

#8 Jag tror att de flesta inte kan vara borta från jobbet i flera månader…sen är ju inte jag något hunddagis direkt.

Noa-Nisse
0

nähä okej   =)

Medarbetare på Hundar.ifokus