Hund springer lös på väg 277
En vit schäferliknande hund springer omkring på väg 277 mellan Upplands-Väsby och Lunda. Den har irrat omkring där i ett par timmar, men är skygg så vi kan inte få tag på den. Kommer man närmare än 15 meter så vänder den sig om och springer fort iväg (haltandes).
Den har ett halsband, men jag kan inte se om det står något namn på det, då hunden inte vågar ha mig nära.
Vi var ute och åkte i vår bil när vi såg den och stannade där, så vi bor alltså inte i området, utan hade bara "turen" att åka förbi. Kunde inte stanna längre än vad vi gjorde, tyvärr.
Hunden ser utmattad ut, smutsig, halt och har nog varit hemifrån ett bra tag..
Saknar ni hunden? Känner ni någon som gör det?
Den springer omkring vid ridsportsbutiken Mustang. Fram och tillbaka, över en hårt trafikerad väg där de kör fort, så om en bil kör på den kan det sluta riktigt illa för både hunden och bilisten.
Jag har ringt till polisen och rapporterat detta så jag hoppas att en lycklig ägare får tag på sin hund snart.

Nej fyy vad läskigt!
Bra att du gjorde vad du kunde i alla fall.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Jag som bor i Upplandsväsby 

glöm det, såg att det står vit.
José på bilden är dock ute på vift. Försvann i lördags i Eskilstuna. Man strecker sig efter minsta halmstrå för tillfället

puttar o hoppas att hunden förstår att det e bara att våga bli fångad för tryggheten skull :)

#0 väg 277 går mellan sthlm och lidingö. Kan det möjligtvis ha varit väg 267? Bor ett stenkast från Lunda.

Hoppas bara att det är nån som tappat den av misstag och inte nån som övergivit den…

Men så läskigt 
hoppas hunden hittar hem snart, och hoppas att den då inte är mer skadad än den redan är. 
#6 - Oj, ja, det måste det ju vara.. :P
Den har inte fångats in än?

nyfiken här med ..
Putt :P
Putt :P
Hoppas det löser sig ;]

jag leta efter denna igår för ville så gärna veta hur det har gått med hunden hoppas den är hemma i oskadd.
Hoppas verkligen att den hittat hem, stackars vovsing.
Väg 255 heter den visst.. Ändra gärna i rubriken! :)