Klicker
Tränar ni med klicker? Jag tänker köpa en.. men det blir ju aldrig av ;) men jag ska, tycker det verkar toppen! Vad tycker ni?
Jag tränar klicker och det är verkligen jättekul!=) Hunden får tänka själv och de lär sig dessutom fortare =) Och det känns som att man får ut ngt av träningen =) Båda har roligt också!
Och jag svarar precis som #1! 
Däremot borde jag köpa en batteridriven nu på vintern så jag kan klicka med vantarna på. För det är kaaaaallt att gå omkring utan vantar och hålla i en klicker!! (Det hörs inget om man klickar med vantar, blir dämpat.) Så just nu klickar jag inte utomhus, och jag får väl säga att det går hyfsat bra med rösten också. Klickern är däremot klart mer effektiv.
hej! Jag har börjat träna med klicker och min valp tycker verkligen att det är jätte kul! Lätt att lära med, men jag läste boken om klickerträning först, kommer inte ihåg vad den heter men den handlar om träning med hund och delfin.
Testa för det är jätte kul!

Klickerträning är superkul!!
VA E DE=)?

jag använder klicker till benjy. vi kanske inte använder den exakt så som man vill. men det funkar bra för oss

här har ni en jätte bra sida som förklarar hur underbart och härligt det är och träna med just Klicker! =)
jag ttränar själv min med både klicker och target, funkar kanon! =)

jag vill skaffa klicker. verkar jättesmart..
vad är target?
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Här kan du läsa lite om Target, och träning.