Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1940 ggr
[IsabelleA]
0

Vilket jävla kalas ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi precis kommit hem från en biltur. Jag ger valpen vatten och han lägger sig i hallen. Vi slår upp terassdörren och det är då det börjar. Ben hör lekande barn, han springer såfort han kan till tomten som ligger 100 meter ifrån våran. Invaderar deras påsk fika med släkten så att alla plötsligt reser sig från bordet och står och kollar på medans jag står och skriker, lockar och gormar för att försöka få in homom. Nejdå, han springer vidare till den tredje tomten vars dom också har sin tyska släkt på påskbjudning. Släkten börjar mata Ben med Chilli chips och jag är tvungen att springa bort till tomten koppla honom och be om ursäkt för röran han ställt till med. Jag kan nu garantera att Ben är känd i grödinge som påskfika-hunden.

Eller kanske tom. den olydiga hunden …..

Tack gode gud för att han finns här nu och att vi har kopplat honom i lång lina.

[IsabelleA]
0

oj, ursäkta svordomen i rubriken, det märkte jag faktiskt inte. haha, jag är så van så min hjärna filtrerar bort dessa ord :P

P0okerface
0

åh, haha vad jobbigt ><

Yessica
0

Nämeen sicken bushund! Hahaha! Jag skulle bli väldigt paff om det kom en hund inspringande under påskfika. Haha! Skrattande Tur att allt gick bra ändå.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Elmis
0

Visst är det ett äventyr att vara hundägareSkrattande. Tur allt gick bra. Lite trist är det när folk börjar mata hundar som har rymt. Det blir ju liksom en belöning.

ingann
0

Haha han var ju sugen på fika;p

men det vore kanske en idé att sätta upp staket… ni kan ju inte ha honom i lina hela sommaren. vuxna hundar får bara stå i lina 2 timmar/dygn och valpar under 6 månader endast korta stunder tyvärr…

alternativet är att du springer fram och tillbaka vid tomtgränsen och leker staket *fnissar* kan du inte prova det och be nån filma så vi får se Ben springa och jaga det levande staketet Tungan ute

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gizz
0

haha..kan inte annat än skratta..men det var rolig läsning:-))

[IsabelleA]
0

#5 haha, jo det skulle kunna fungera ^^
Vi har plast nät runt hela tomten så att rådjuren inte ska kunna ta sig in …. han kryper såklart under. Vi har satt upp en stål lina på ca 50 meter mellan trvå träd rakt över tomten där jag fäster kopplet i en "rull-mockagrej" så han har gott om utrymme att springa på. Dock filar vi på inkallningen just nu och förhoppningsvis kommer vi att kunna ha honom lös i sommar och han kommer stanna med oss inne på tomten. Alt. att jag lär honom vart gränsen går.

Zandrinos
0

Är du bara konsekvent, så lär han sig var gränser går, men det tar tid, så staket är att föredra.

Ben hade säkert kul på sin lilla utflyktSkrattande

[IsabelleA]
0

#8 Det har du rätt i, vi får se hur det blir :)

Haha, jo visst hade han kul allt, men matte hade inte så kul. Jag skämdes ju så fruktansvärt mycket när jag var tvungen att springa i träskor över allas tomtar ….

rockygubben
0

Haha vilken busis du har!Kunde inte annat än skratta.Skrattande

J-Parnebo
0

haha, en riktigt söt bushund du hr :)

Sandra-L
0

I know the feeling! Man skulle bara vilja sjunka genom jorden :P

AnnL
0

HaHa, kan inte annat än skratta. Han tyckte väl det var kul att bekanta sig med grannarna, o nu har han ju verkligen presenterat sig. Men jag hade nog känt   likadant som du om Silver hade sprungit iväg och gjort så.

Har inget staket till Silver, han vet var gränsen går. När han var mindre och började vidga sina vyer och gick längre än han fick satte jag långlina på. Varje gång han var på väg för långt ryckte jag lite nätt i linan och sa nej. Nu går han väldigt sällan för långt och han är 8 mån. Jag väntar på trotset men det har inte kommit än.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

kerstinjo
0

Han vill väl också fira påsk med lite gott. Klart att han måste kolla vad grannarna har att bjuda på.Skrattande

Kerstin 

[IsabelleA]
0

#14 Ja självklart måste han det (tycker han i alla fall).

gullenos
0

Haha vilken buse. Vad dom kan hitta på :P

Singo-Torpet
0

de låter som min herre här hemma.. vad är roligare än granens tomt?? haha men men en vacker dag så ska vi klaar av att hålla oss borta från den med..