Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1347 ggr
KadjaNina
0

Ska beställa böcker

Jag har tänkt beställa ett par böcker, hundböcker, men det kunde ni säkert gissa. Vad för böcker "bör" man ha? Kontaktkontraktet står iallafall på min lista.

destroyed
0

alfahannen(tror jag den heter) av anders Hallgren tycker jag är jättebra

KadjaNina
0

Ska kika om den är något för mig! Vet nån om det finns nån bok om utfall mot andra hundar?

KadjaNina
0

Jag måste ge er ett tips! http://vovve.net/Hundbocker/ Där finns det en massa recensioner på böcker.

[jakke94]
0

det finns en bok som heter HUND  
bonniers stora bok.

där står dels alla hundraser och fakta om hunden och uppfostran o.s.v jättebra bok som jag rekomenderar
skriver av egneta geneborg, kerstin malm, annelie isaksson, kristina mårtensson och britta hedekäll

minja
0

Vet flera böcker om utfall.

Den svenska heter Klickerträning och lugnande signaler - så här tränar du bort aggressionsproblem hos hundar.

Sedan finns Feisty fido: help for the leash aggresive dog

FIGHIT! - A practical guide to the tretment of dog dog aggression

Scaredy dog! Understanding and rehabilitating your reactive dog.

Sedan finns det filmer också med dom kostar ju tyvärr en del.

Alla rekomenderar jag starkt om man har problem med utfalls hund.

Finns massor av andra böcker jag rekomenderar både svenska och engelska, har köpt en hel del (finns en lista på min blogg) men har en HEL DEL kvar Tungan ute.

KadjaNina
0

#4 Hmm jag söker nog ingen sådan bok, men tack iallafall!

#5 Okej, ska komma ihåg den första :) Att läsa engelska böcker är nog inte min grej, haha.

Vet nån någon bok med aktiveringstips, både ute och inne?

Böcker som står på min lista just nu;

Kontaktkontraktet

Alfasyndromet

Klickerträning och lugnande signaler - så här tränar du bort aggressionsproblem hos hundar

KadjaNina
0

#5 Vad är adressen till din blogg? =) Hade velat se om jag hittar någon intressant bok där..

minja
0

hehe glömde skriva med den. http://benganbus.wordpress.com . Har en flik där uppe där det står böcker, som sagt jag har flera kvar att köpa men det kostar ju en hel del så man får ta det lite då och då.

KadjaNina
0

Jo, det kostar ganska mycket. :P Jag gör en lista på böcker som jag kommer att köpa, inte samtidigt men då och då. Man kan ju alltid låna från biblioteket, men jag föredrar att köpa boken jag vill läsa. Skulle man slarva bort osv så får man betala ganska mycket och jag är ganska klumpig, haha.

Hur är de viltspårs böcker du har? Värda att läsa? Jag ska börja viltspår med Troja när all snö har försvunnit. Har redan en bok om viltspårning (aktivera din hund genom viltspårning) som har allting, men de andra kan också vara av intresse.

Hundlekar stimulerande träning för smarta hundar har jag varit lite smått intresserad av. Hur är den? :)

SaraC
0
minja
0

#9 Den viltspårs boken jag har är väl lite mera för jägare än normala dödliga. Det står till exempel att man skall gå spåret med speciella skor som lämnar klöv avtryck istället för sko avtryck, så det känns lite överkurs. Har fått känslan av att aktivera din hund genom viltspår är lite bättre men jag har själv inte läst den.

Hundlekar boken är rolig om man har fått ide torka någon gång. Den är mycket baserad på  freestyle övningar men man behöver verkligen inte träna freestyle för att köpa boken. Inte den mest nödvändigaste boken igentligen då man kan läsa och få ännu mera insperation från hundsidor/bloggar.

Jag har blivit VIP kund hos canis då jag köpt mycket böcker därifrån Oskyldig. Sissta boken (lydnadsträning i teori och praktik) var dyr men värd varenda krona även om jag inte skall tävla lydnad.

KadjaNina
0

#10 Den boken har jag inte hört talas om. Precis vad jag söker efter.. Lägger till den på min lista. =)

#11 Okej, då är det nog inget för mig. Jo, aktivera din hund genom viltspårning är jätte bra! Den är absolut värd pengarna, dessutom är den inte dyr. Kostade 101kr på adlibris tror jag. Hittade en annan bok med aktiveringstips som jag gillar starkt så beställer nog inte hundlekar :P

Nä, nu tror jag faktist att jag inte behöver flera tips på böcker. De böcker jag kommer att beställa så småningom är;

Kontaktkontraktet

Alfasyndromet

Klickerträning och lugnande signaler - så här tränar du bort aggressionsproblem hos hundar

Ut & lek med din hund