Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 5126 ggr
[Mharya]
0

Eurasier

Hallojsan! :D

Jag äger en lite ovanligare hundras, en eurasier. :P Jag har knappt mött en enda person som har den här rasen mer än jag. Och nu undrar jag om du har en eurasier eller vet en? :P Det vorde trevligt att se hur många som har en euarsier mer än jag. :P

[jakke94]
0

dem värkar trevliga hundar :P har läst om dem (jag tycker det är intressant att se vilka hundar man blandat med vilka :P)

eurasier blev till såhär:
en man parade en keeshound med en chowchow och kallade denna kombination för kees Chow och efter det tog han 5 "kees chow" och bara med samma hane, en samojed, deras avkommor blev eurasier och jag har för mig att den kom till svergie 1994 ?

om du vill träffa andra med den rasen kan du ju besöka någon stor hundutställning ? :P malmö är nu snart ju, vet ej var du bor menmen :P

[jakke94]
0

förlåt men Bara med samma hane menar jag para med samma hane… Skäms

[Mharya]
0

Okejj, jaa det är typ så eurasierns historia är. :) Fast dem kom till sverige 92 x'3 :P Hihi

Rico
0

Kjenner flere med Eurasier. Men dem bor i Norge. men nærme svenskegrensa. =)

I Norge så er det ca 200-300 av den rasen her. Men den er voksende.

Taci
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yes, jag har en Eurasier-hane på snart 5 månader. Han är verkligen mitt o sambons allt, så himla härlig :)

Vet att det finns en till här på forumet åtminstone som har två grabbar!:)

Håller med dig om att det är ovanligt att träffa någon annan med Eurasier. Alla jag möter ute tror att han är en chow chow (vilket jag inte kan förstå..), o har inte en aning om vad Eurasier är för något, de tror att det är en blandras, typ som man säger Shabrador osv. ^^

Bella-R
0

Min granne och bästa vän äger en Eurasier. En snäll, men riktig asocial tjurtant ^-^ Hon vill heller aldrig nånsin hälsa på nån annan än familjen och mig. :P

Alla andra människor och hundar kollar hon inte ens på. xD

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[Mharya]
0

5#: Åh gu så rar. :'3 <3 Jaa, detsamma här, alla säger "Kolla en chow-chow!" xD Haha, dem är så goa. :P Vart jätte chockad när jag träffade en på en camping. :P

maggan
0

#5 Hjäp vad gullig.

Jag har just läst om rasen och kommer att senare köpa.

ackelina
0

Hej

Jag har två eurasier en tik och en hane. Gå in på svenska eurasierklubben.se så kan du se att det finns en hel del eurasier i Sverige

Mvh

Ackelina

gizz
0

nämen det var det sötast jag sett på länge alltså! Skrattande