Eurasier
Hallojsan! :D
Jag äger en lite ovanligare hundras, en eurasier. :P Jag har knappt mött en enda person som har den här rasen mer än jag. Och nu undrar jag om du har en eurasier eller vet en? :P Det vorde trevligt att se hur många som har en euarsier mer än jag. :P
dem värkar trevliga hundar :P har läst om dem (jag tycker det är intressant att se vilka hundar man blandat med vilka :P)
eurasier blev till såhär:
en man parade en keeshound med en chowchow och kallade denna kombination för kees Chow och efter det tog han 5 "kees chow" och bara med samma hane, en samojed, deras avkommor blev eurasier och jag har för mig att den kom till svergie 1994 ?
om du vill träffa andra med den rasen kan du ju besöka någon stor hundutställning ? :P malmö är nu snart ju, vet ej var du bor menmen :P
förlåt men Bara med samma hane menar jag para med samma hane… 
Okejj, jaa det är typ så eurasierns historia är. :) Fast dem kom till sverige 92 x'3 :P Hihi

Kjenner flere med Eurasier. Men dem bor i Norge. men nærme svenskegrensa. =)
I Norge så er det ca 200-300 av den rasen her. Men den er voksende.
Yes, jag har en Eurasier-hane på snart 5 månader. Han är verkligen mitt o sambons allt, så himla härlig :)
Vet att det finns en till här på forumet åtminstone som har två grabbar!:)
Håller med dig om att det är ovanligt att träffa någon annan med Eurasier. Alla jag möter ute tror att han är en chow chow (vilket jag inte kan förstå..), o har inte en aning om vad Eurasier är för något, de tror att det är en blandras, typ som man säger Shabrador osv. ^^

Min granne och bästa vän äger en Eurasier. En snäll, men riktig asocial tjurtant ^-^ Hon vill heller aldrig nånsin hälsa på nån annan än familjen och mig. :P
Alla andra människor och hundar kollar hon inte ens på. xD
5#: Åh gu så rar. :'3 <3 Jaa, detsamma här, alla säger "Kolla en chow-chow!" xD Haha, dem är så goa. :P Vart jätte chockad när jag träffade en på en camping. :P

#5 Hjäp vad gullig.
Jag har just läst om rasen och kommer att senare köpa.
Hej
Jag har två eurasier en tik och en hane. Gå in på svenska eurasierklubben.se så kan du se att det finns en hel del eurasier i Sverige
Mvh
Ackelina
nämen det var det sötast jag sett på länge alltså!