Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2374 ggr
Miran
0

Welsh springer spaniel = enmanshund?

Den welsh Sp Spanieln som jag växte upp med var helt besatt i min mamma och det dröjde ett par år innan vi ungar ens kunde gå på promenad med henne. Men så var hon ju en väldigt nervös och hispig hund - har detta med rasen att göra eller kan det vara upplevelser under det året hon levde innan hon kom till oss?

Nu är jag och min sambo sugna på hund och rasen passar oss och våran livs stil väldigt bra, men… Min sambo har aldrig haft hund och, i alla fall när det gäller våra katter, så är det oftast mig djuren söker sig till.

Självklart är min sambo då lite orolig att en ev hund skulle söka sig till endast mig och inte vilja umgås med honom under tex jakt.

Så hur är det egentligen, är Welshen en enmanshund?

Magdalena12345
0

Nej det tror jag inte. Känner folk med welsh och den älskar hela familjen lika mycket. Men det kan ju med variera från hund till hund. Kolla på valpkullarnas föräldrar. Där hittar man mycket.

[jakke94]
0

en i min släkt har två welsh tikar.. väldigt stirriga och ägaren är väldigt hundvan (har haft cockrar och flattar innan) men dessa förstör hemmet och tar sönder grejer (fastän dem är 1 och 2 år)
sen har även den äldsta gått på och bitit den ynsta.. hon ska inte ha några fler welshar sen..

har även hört att många av welsharna inte klarar av jakten då många blir skotträdda.. tror det stod i något nr i hundsport