Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 9675 ggr
Magdalenaa
0

min hund åt plast!

Hejhopp!

När jag kom hem från skolan så såg jag att en frysplastpåse låg framme och tuggad på här och var. Hur påverkar detta nu min hundsmage? Vet inte hur han lyckades få tag i det… Han är 8 månader.

[kalelo]
0

Frysplastpåsar är ju mjuka, har hunden bara fått i sig småbitar så går det nog rakt igenom skulle jag tro. De kan ju inte smälta plast och få sig någon närring ur den.

Är du jätteorolig, så ring vetrinär! Verkar hunden må bra, äter och bajsar som den ska är det nog ingen fara.

Jag skulle ha avvaktat om det bara var småbitar, men varit väldigt observant på hur hunden mår (att den beter sig som normalt) och dess hälso"status"(dvs om den äter, bajsar och kissar som den ska).

[IsabelleA]
0

Det kommer nog ut den andra vägen Flört

Elmis
0

Håller med ## 1o2. Hade det varit hela plastpåsar hade det varit värre. Håll ett öga på han närmsta dygnet.

Yessica
0

Håller med #1. Mår hunden bra och inte ändrar beteende komer det nog ut den andra vägen. Glad Men ser du tecken på att han blir hängig, börjar kräkas, hård i magen eller så kan du alltid ringa veterinären och kolla, bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite. Men är det som sagt bara små bitar brukar det inte hända något mer än att det kommer ut den naturliga vägen Glad

Hoppas det går bra!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi