Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1958 ggr
ingann
0

Konstig hund?

Är det nån mer än jag som har en hund som reagerar på kattens löp?

Åskar är runt katten och fjantar värre än han varit när kompisens tik löpte! Razzel som normalt är reserverad mot Åskar och inte gärna släpper honom i närheten har idag lagt upp sig totalt för honom och han försökte rida på henne när jag fick syn på dem… Nu har jag stängt in Razzel i sonens rum för att förhindra att nåt händer men Åskar bara springer runt och gnäller Obestämd

Jag har aldrig varit med om detta förut eller ens hört att det förekommer… Har någon annan det?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

LinaK
0

Uj! Vilken knepig lite rackare du. Han kanske är hälften katt och hälften hund egentligen Tungan ute Nej skämt å sido.

Du har inte funderat på att kastrera kissen? Eller har du den till avel?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

ingann
0

hehe jo, hon ska kastreras i maj *s* jag ville inte köpa en helt ny förpackning med p-piller när hon ändå snart ska kastreras… hade det inte varit så mycket just nu i april med flera jämna födelsedagar (1 40-, 1 50- och en 70-årsdag) att fira hade jag åkt redan nu men tänkte att "jag står ut med skriket ett löp" *s* då hade jag inte räknat med en knäpp hund Flört

/Ingalill

LinaK
0

Oj du ingann du har fullt upp med en massa kalas :) Men det är alltid roligt, där brukar om oftast få käka en massa gött :P

Okej, men då får du och Åskar stå ut en stund till då med en löpare ;) Vet hur det är, dom skriker ju tills man blir alldeles blå Obestämd Våran katt raggade på dammsugaren också, trodde väl att det var en stilig röd (dammsugaren är räd) hankatt med en jäkligt lång slang. haha Tungan ute

du får ursäkta, jag är lite trött.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

ingann
0

haha tur att inte dammsugaren fattade vad hon ville *asg*

jag hade gärna sluppit åka på kalas *s* allihopa är i min gamla hemstad så 3 helger med att sova på en soffa Obestämd men man är väl tvungen eftersom syrran blir 40, mamma 70 och min bästa vän sen 25 år blir 50… när det är "normala" födelsedagar brukar jag slå ihop o fira allihopa på sommaren istället;)

/Ingalill

embla2
0

Hej.För många år sedan hade jag en schäferhane som var nojig när kissen löpte.Han kunde sitta o dregla ö gnälla över henne.Även min andra hane blev knäpp.Han hoppade på perserhonan och red på henne medans hon skrek som tusan.Han slickade o tvättade henne tror ej han fattade men hon var heltänd på schäferhanen."Skratt"Oskyldig

ingann
0

#5 skönt att höra att det inte bara är min som är knäpp;) Katten verkar ha utsett Åskar till sin pojkvän oxå för när vi ska sova så sitter hon utanför dörren och ropar på honom *s*

/Ingalill

embla2
0

"skratt" Ja man kan undra vad som rörde sig i huvet på min  schäfer."asg"

Nu har jag en kastrat hane och en schäfer tikså då kanske det blir lugnt…Kyss

kerstinjo
0

SkrattandeSnygg blandning, kanske?

Kerstin 

ingann
0

så här har det sett ut de senaste dagarna här… (tidigare fick åskar inte komma i närheten av Razzel)

/Ingalill

kerstinjo
0

Men de är ju riktigt söta ihop. Undrar hur hon är efter löpet?

Kerstin 

ingann
0

Jaa du Kerstin… det undrar jag också:) Åskar kommer ju bli helt knäckt om hon återgår till sitt fräsande igen *s*

O sen ska hon ju kastreras i maj så då kanske hon får ännu ett förhållningsätt till honom.. Inte lätt att vara hund bland konstiga katter Tungan ute

/Ingalill