Rumsrena
Hejsan
Jag var igår och hämtade en super go schäfer valp. Hur lång tid brukar ni få era valpar rumsrena?. Nu är min tik visserligen 16v men hon sov hela natten och sen säger hon ifrån när hon ska kissa.Mina andra hundar blev torra på max 2v.

allt handlar om individen.. min schäfer jag hade förut blev rumsren efter ett halvår medans våran yorkshire var rumsren när han kom till oss

har varit med om hundar som varit mer eller mindre rumsrena redan vid leveransen (8 veckor) men min hund som jag har nu var inte 100% rumsren förän vid ca 9-10 månader
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
min valp på 15 veckor är rumsren under dagen, men under natten finns det risk för olyckor, men inte speciellt ofta. och det trots att jag alltid går en sista promenad innan läggdags.
min var rumsren vid 11-12 veckor (bor i lägenhet) medan en kompis inte fick sin rumsren förrän vid 1 år (bodde i hus)… så det beror helt på individen och hur matte/husse orkar springa ut:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Tack för era svar.
Alla har olika erfarenhter .Känner en som har haft problem med sin hund.Det tog mycket lång tid…
Kan det ha med rasen att göra eller?
#5 nej, det tror jag inte… mera på individen:) en del hundar är tidiga och en del sena.. precis som med barn och blöjträning *s*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Det är nog individuellt. Men Silver sov hela natten, från ca 23 på kvällen till 6 30 på morgonen. Gjorde han inne max 5 ggr. på hela tiden var det allt. Men nu är jag sjukpensionär och hade tid att springa ut och in med honom när han var valp. Var helt rumsren vis ca. 15-16 veckor.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.