Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1216 ggr
[jakke94]
0

valpbilder (varning)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu har vi 5 valpar kvar som är 10 veckor, hade tänkt lägga in lite bilder :P två tikar kvar till salu (en hane ska ut på foder som vi har fortf. och så ska vi ha två själva)

första bilden: hanen vi ska behålla.. heter Cristo rednentor men kallas Daddy :

[jakke94]
0

valpar :) den innersta är tiken vi satt ut på foder :P dem andra är daddy och petra (petra är till salu)

[jakke94]
0

tiken vi ska behålla.. chichén Itzá heter hon.. kallas Itzá

[jakke94]
0

den sista.. detta är på taj mahal som kallas cocos som vi satt ut på foder.. :P denna bilden gillar jag :D mamman med på bilden osså

[jakke94]
0

nå vad tycks ? :D

[IsabelleA]
0

Super söta!

[jakke94]
0

#5 tack :) dem är näst intill rumsrena nu också.. i deras valphage har dem inte gjort ifrån sig i på´en och en halv vecka dock har dem stuckit in i köket när dem varit ute och kissat där och sen sprungit ut igen ^^ men sånt får man väl ta :P

LinaK
0

Jätte söta är dom! Små knubbisar :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Dalatjej83
0

Jättesöta!

[jakke94]
0

Tack! :D

Mysan59
0

Vad gulliga! Glad

anaprincess
0

En fråga bara, får dom inte problem med ögonen när det hänger så där mkt under dom? Varför ska ni behålla två och sätta ut två på foder?

[jakke94]
0

frågor e kul :)
#11 clumbern har haft problem innan med ögonen för drygt 20 år sen.. men inte längre :) clumbern är en frisk och sund ras

vi ska behålla den näst bästa tiken som vi vill avla på och den bästa tiken har vi satt ut foder på för att vi vill kunna använda den också i avel (vi väljer med hjärtat också så därför valde vi att inte behålla den bästa. anledningen till att jag ska ha en hane är för att det ska vara MIN :) och det är väldigt stor skillnad mellan en clumber tik och en clumber hane :P .. daddy är meningen till avel.
sen så känner vi några kompisar som inte har råd och köpa en hund just nu så dem ska ha den andra hanen på foder.. och sen får vi se vad som händer.. den kommer att ha det bra där iaf :P

silverorm
0

Grattis till jättefina valpar!! Fina foton! Roligt att du får en av valparna helt som din egna! Vad kul du kommer få!! Flört Hur gamla brukar rasen bli? 10-12 år?? el mer??

[jakke94]
0

nej du hade rätt :P deras medelålder är 10-12 år :P
mm det ska bli superkul och ställa ut och träna Daddy :) har varit handler innan och alltid velat ha en egen hund :P

anaprincess
0

#12 Okej, ovanligt att spara så många från samma kull till avel. lycka till med valparna i alla fall.

Mysan59
0

Ju mer jag tittar desto finare blir dom. Ser kramvänliga ut Glad

Zandrinos
0

Dom är jättesötaKyss

Mysan59
0

#15 Det innebär ju inte att dom paras med varann. Vet flera uppfödare som gör så…

Mysan59
0

Rättar till sista meningen lite: Vet flera uppfödare som gör så… Menar alltså att dom sparar fler valpar från samma kull, inte att dom parar dom (valparna) med varann Skrattande

(Suck att man alltid har för bråttom när man skriver…)

[jakke94]
0

#19 hehe har också brått när jag skriver ofta :P
nej självklart tänker vi inte para valparna!
men nu när vi vet vad vi får och det är jättefina föreldrar och en jätte fin jämn kull så vill vi kunna fortsätta avla på våra hundar :P

Mysan59
0

#20 Ja det är jättejobbigt, för jag tänker hälften av meningen och skriver / pratar hälften, så det blir rätt snurrigt ibland Skrattande

(Men jag är diagnoserad med adhd, så det är väl en förklaring kanske) Oskyldig

India
0

Förlåt nu kan jag inte hålla tyst..#11 Varför undrar du över att de behåller flera valpar? Ser inget problem med detta..

Jättefina valpar!

anaprincess
0

#22 Jag har inte skrivit att det är nå problem med det.. Tycker bara att det var underligt att spara så många valpar från samma kull för att avla på sen. Annars så brukar man ju spara 1-2 st som man tror på för att föra sin avel vidare.

[jakke94]
0

vi har sparat 2 tikar till avel varav en ska ut på foder.. och sen en hane som vi vill kunna använda till avel och den andra hanen ska vi inte ha till avel men vi sätter ut den på foder då dem som ska ha den inte har råd just nu så det blir kanske avbetalning på den senare :P men dem känner vi och så.. så vi ska spara 3 hundar till avel varav en ska ut på foder :P