få bort hundhår?
En lite OT-fråga kanske, men när jag tvättat så är det ändå hundhår kvar på kläderna.Jag använder sällan sköljmedel då det är så dåligt för miljön -kan det ha med saken att göra? Och en annan sak jag inte får bort är hunddregel. Jag har tex tvättat soffkuddarna två ggr i 60 grader nu, men det är fläckar kvar
, och jag har sett liknande fläckar på vissa kläder.Är det någon som har bra husmorsknep på att få bort detta, så vore jag tacksam.
Prova med galltvål på kuddarna. Man kan även prova med en del vinäger, en del hårschampoo och två delar varmt vatten. Doppa en trasa i blandningen och gnugga på fläcken och skölj sen i vatten och låt torka.
Angående hundhåret så tar torktumlaren hand om en del, annars så är det bara att rolla eller liknande. Vet inga andra sätt, tyvärr.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Här hemma rollar vi 2-3 gånger om dan :P det är hundhår över allt! Personligen bryr jag mig inte men sambon har kostym på jobbet så han håller på att bli galen, men han har såna där fodral till sin kostym och shorter. Det kanske du kan använda till finare kläder som du vill ha hår fria?