Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1804 ggr
gejsa
0

Första fästingen!!

Usch, vi hittade en fästing som satt fast i huvudet på 6 månaders valpen. Så nu börjar det redan. Suck!

Visste inte vart jag skulle lägga inlägget.

Singo-Torpet
0

Usch!!!

såg första gettingen i dag, inget vidare djur det heller =(

emma071
0

+men första fjärillen ( tummen upp)

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

monicany
0

De e den ända nackdelen med sommaren desa äckliga kryp,

Bokskogens
0

Fy tusan för fästingar… hoppas att slippa dem en stund till…

Såg med första fjärilen i veckan. Då blir man glad! *ler*

Gluskap
0

Blä, nu kommer dom =(

AnnL
0

#3  Håller med att sommarer är skön om det inte vore för alla dessa småkryp

Hittade första fästingen på Silver i veckan krypandes på hans huvud. Nu behandlar jag honom för Rävskabb fick medecin i går.  Han bar sig åt som han var tokig som han klia sig. Så nu får jag ställa in hundträffen med min uppfödare till påsk och lite annat eftersom han inte får träffa andra hundar på en mån.

Jag såg också första fjärilen i veckan, och lärkan har drillt i skyn flera veckor. då känns  det att våren är på G

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

emma071
0

#4 jaa,ett bra vår tecken tycker jag :D

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

botakt
0

blä fästingar som är sååå äckligt Skrikandes     Nä tacka vet jag fjärilarSkrattande

gejsa
0

När sädesärlan kommer till oss är det vår tycker jag. Brukar komma 3-4 april fram till 14 april ungefär. Kommer nog vilken dag som helst. Fjärilen såg jag tyvärr redan för 12 dagar sedan innan snöovädret kom så den hann nog inte undan. :(

Mysan59
0

Håller med flera som har skrivit att det som förstör sommaren är alla dessa smådjur.

Fästingar, spindlar och allt som flyger! Skrikandes (ja, utom fåglar då då) Flört

ingann
0

jag tog en fästing på åskar innan det sista snöovädret kom så han är behandlad nu;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

rockygubben
0

Usch,dom är äckliga.Vi har myror på altan.

Linnda
0

Usch för fästingar, dax att köpa fästingmedel skulle jag tro. Har dock inte sett några ännu, men i går hade vi en geting ute på balkongen

Ellenfyrkant
0

Usch, vad hemskt med färstingar igen :(

Sitter och hoppas på att du bor i södra Sverige så dom kanske inte r här riktigt än, så vart bor du gejsa ? ;)

Mvh Ellenfyrkant

Skruttan-1
0

här har dottern haft en fästing krypande på sig :S Får man passa på o fråga er vad tycker ni är bra fästingmedel?

gejsa
0

#14# Jag bor i Eskilstuna. 12 mil från Stockholm om du inte känner till E:a. Vi har ju rena rama vårvädret ute nu. Oj, vad fåglarna kvittrar. Jag har altandörren öppen så jag hör dom väldigt bra.

[kalelo]
0

Jag har fått hjälp idag att plocka fästingen som valpen fick igår, mamma glömde bort det trots att jag sa till henne att åka ner till apoteket och köpa en fästingborttagare och ett antfästinghalsband(det där vita). Så kan det gå, idag är hon på bruks och hjälper till vid en tävling… så jag har valpen(normalt bara dagmatte på vardagarna till han).

#14 Jag bor i södra Sverige, och de har även kommit här. Bor i Blekinge på gränsen till Skåne. Så har de kommit här, har de också kommit i Skåne.

gejsa
0

Kan man ha fästinghalsband på valpar?

Jag tar hellre bort fästingen med mina händer. Tycker att fästingborttagare är dåliga.

Ellenfyrkant
0

#16 Ajdå, ja det kan väl inte jag som har samma underbara vårväder här i Karlstad kalla Södra Sverige. Då antar jag att de är här, oupptäckta.

Mvh Ellenfyrkant

[kalelo]
0

#18 min valp är snart 9 månader gammal.

gejsa
0

#20# Ok då var den inte så liten iaf. :)

Fialotta2
0

Här är det fortfarande snö, men snart kommer de små äcklen. Jag hatar fästingar. Det dröjer inte så länge förän vi här uppe också får köpa fästingband till våra kära vovvar.

AnnL
0

Har varit ute med Silver i skogen idag, två fästingar som kröp på på pälsen hitta jag efter promenaden. Bor i Halland på gränsen till Skåne, vi har haft rena sommarvädret idag, helt underbart. Får nog börja med någon form av fästingmedel.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Zandrinos
0

Jag använder Frontline fästingmedel, tycker det fungerar bra.

Vita halsbandet var väldigt effektivt, men våran hund fick kala fläckar runt halsen av det.

kerstinjo
0

FörvånadShafferfästing!!!

Kerstin 

gejsa
0

#25# Nej, flabbefästing. Han skrek labbeflabbe innan jag mosade han. Flört

ingann
0

#19 jodå, fästingarna är framme här i värmland;) jag plockade den 1a  för ca 1 vecka sen…

/Ingalill

flikkan77
0

Tog också en fästing igår, på Salukin och i torsdags hittade en som kröp i huvudet på Canen. Men det är ändå senare än förra året då jag tog det första fästingen i början av februari. Usch!

Vi har fått en massa humlor här med. Så nu är det nog vår! Glad

"You just have to belive…"

kerstinjo
0

Inte en fästing på Amos fastän vi bor söderut. Men vilken fästing vill förstöra en vacker labbes utseende?

Kerstin 

ingann
0

#29 haha  fästingarna är rädda för att Amos ska leta mögel på dem, det är därför han inte fått någon;)

/Ingalill

kerstinjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte jag inte!

Kerstin 

gejsa
0

#29# Inte så konstigt! Labbeflabbes blod vill ingen ha. :)

flikkan77
0

#32 Nä, man vet ju aldrig vad en labbe kan ha ätit och ha i blodet…Flört

"You just have to belive…"

minja
0

Har inte sett någon fästing ännu. Men dock årets första orm TystSkrikandes. En stor fet snok och även om dom inte är giftiga så vill jag inte ha med dom att göra….

kerstinjo
0

# 32 och 33

Tungan uteTungan uteTungan uteTungan ute

Kerstin 

cupcakes
0

Kan ni några andra bra antifästingmetoder?
Jag har visserligen ingen hund, än, men jag har en katt och vi brukar ha frontline på henne men förra sommaren hjälpte det inte ett dyft!

Hittade ett recept i en hundtidning, men det skulle man ha på innan varje promenad sådet blir lite knepigt med katten som springer ut och in var femte minut.
Finns det halsband för katter? Eller något annat bra medel?

ingann
0

#36 det finns halsband för katter men tänk på att du isf ska köpa en modell med "fjäder" (en uttöjbar del) så att inte katten fastnar och hänger sig om den klättrar i träd.

/Ingalill

cupcakes
0

#37 Tack, det ska jag kolla efter. Helst vill jag inte ha halsband på henne men jag hittar inget bättre medel så hon kanske får dras med det i år så kan vi iallafall prova om det fungerar..

maaro
0

Min huskatt hade en fästing i går, ush….Skrikandes