Jag är med hund!
Idag kl 12 åkte vi och kollade på Border Collie valparna i Gnesta. Hon som hade uppfödningen där verkade mycket insatt i vallning och hade många hundar. Jag fick hälsa på båda föräldrarna till valpen (jätte snälla!) och fick även se dem valla. Dom har hela 120 tackor där på gården. Sedan släpte Viktoria (som uppfödaren heter) ut alla valparna på gården. Tre st var inte tingade. Jag föll direkt för den mest vita valpen Aladin som tydligen var Viktorias dotters favorit. Men han blev min i alla fall. Valparna har stam tavla och är vaccinerade, chippade samt avmaskade och föräldrarna har vunnit fina priser.
Vi hämtar hem honom på Torsdag. Dessa två dagar kommer att vara de längsta i mitt liv…

vilken liten sötnos!!! Förstår att du längtar ;) I know the feeling..
Oj vad söt! Lycka till med honom!
Åh vilken sötnos! Grattis :)
Grattis! Lycka till med det lille charmtrollet!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tack allihopa! Jo dock måste jag säga att han är sötare IRL :) Fler bilder kommer när jag hämtat honom.
Vilken underbar BC-valp! Har själv haft en BC :) Underbara hundar. Grattis!!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#6 Jo han är verkligen underbar! Jag lääängtar tills på torsdag!
Angående namn, jag funderar på att döpa honom till Ben istället för Aladin (Aladin är stam namnet).

Jättesöt, lycka till med honom.
#8 Tack så mycket! :D

Grattis, förstår att du längtar. Vad har du tänkt använda han till?
#10 Främst Agility men jag kommer även gå andra kurser. På interntatet som jag och valpen ska börja på ingår kurserna i utbildningen så vi kommer även att gå lydnad, freestyle osv. Säkert lite sök också. Så vi kommer att jobba väldigt mycket med hjärnan.

Åh så söt, lycka till med din lilla vovve.
#13 Tack så mycket!
nej vilken gosepropp! :D
lycka till med valpen och Agilityn, jag kan varmt rekomendera den sporten. Det är så himmla kul! :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
#15 ja, somsagt längtar jag tills han kommer hem!
Tack så mycket. Fler bilder (och säkert någon video) kommer när han kommit hem till oss :)

Grattis till nytillskottet , så söt han är 
Lycka till med nya valpen
// Mia
// Mia

Grattis till den lille knodden, otroligt söt!
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/

grattis söt krabbat =)
#17, #18 & #19 Tack så jätte mycket :)

Åh grattis! Helt underbart söt! Lycka till!!

Grattis till den nya
söta familjemedlemmen!
Lycka till med honom.
Hoppas få se många bilder och få följa hans uppväxt här.
Tack tack. En bild bomb kommer när han kommit hit (Imorgon kommer ha, GAAH, jag kan inte vänta!).
Åh, vilken sötlök 
Stort grattis till honom och lycka till!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#25 Tack så mycket :D Herregud vad jag längtar! :o
du vet att hans pappa heter ben va?
#27 Japp, jag blev ganska chockad när jag fick veta det eftersom att Ben alltid varit ett favorit namn.
Jag tänkte mest på att eftersom att jag kommer att ha honom i över 14 år så vill jag ha ett namn som jag är bekväm med. Det fick bli Ben :)
#28 Jisses vad lik hon är Chris! 
mm, men ckris har en vit krage men alice har bara lite vita hår i nacken :) hon är världens goaste tjej.
men aladin e också riktig go, han busar ordentligt med sina bröder :)
#31 ja, dock har jag inte fått hem honom än. Vi ska hämta honom imorn. :D
gud va kul! du får berätta sen hur det gick :)
skulle vara väldigt roligt om vi kunde ses nån gång och låta valparna träffas :) men du får avgöra om du vill det eller inte.
#33 Jo det skulle ju vara underbart ju :)
Många bilder kommer det att bli! :)
Vad avundsjuk jag är på dig!
Hur ska du klara det ekonomiskt? Och hur har du tänkt det med tiden, kommer du inte plugga många timmar i sträck?
(Frågar eftersom jag själv är sugen på hund men är osäker på dessa saker i och med pluggandet.)
#35 Ekonomin klarar vi. Jag brukar inte svara på frågor om min ekonomi men jag kan säga att vi har så att det blir en del över.
Jag kommer att gå på internat där hundar är tillåtna, dom ingår blandannat i utbildningen. Ska jag vara ärlig så blir det inte mycket plugg för min del även om jag egentligen hade behövt (i skrivande stund) plugga tills jag dör. Jag bor ju inte ensam utan jag bor somsagt hos mina morföräldrar som är persionärer. Har inte jag tid med hunden och ska plugga någon timme i dagen så sitter morföräldrarna endå i soffan och glor på tv. Dom skulle bli jätte glada av att få ha något att göra. Då är ju fördelen att man bara kan gå ner för trappen och in i vardagsrummet och sätta valpen i soffan (och gärna slänga med en leksak, klicker och några godisar) så sköter mina underbara morföräldrar det jobbet i någon timma.
Så kör det ihop sig med plugget vet jag vart jag står och vart Mormor och Morfar finns.
ohh, jag hämtar honom idag halv tre! 
#37, wiiie! gud va kul, du måste längta så du spricker snart ju haha.
tycker också Ben är ett fint namn på en hund, känner hund som heter det :)
#38 Haha, ja med tanke på att klockan bara är halv 10. GAAAAH, det är 4 timmar kvar 
usch ja, det kommer ju kännas om ett helt år :P haha känner igen mig i väntandet :P Meeen den som väntar på något gott…. 
#40 … Väntar aldrig för länge. 

Nu är det bara 3 timmar kvar.
Psst du räknade fel ang timmar när du skrev bara 4 timmar kvar. Det var 5 timmar. hihi
#42 Ojoj, det känns tungt om axlarna nu.
Jag har 3 timmar att döda, kanske borde gå och sova? Läsa? hmmm …

Haha ja, försök sova du. hi hi för sedan blir det ingen sömn på länge. skojar bara.
2,5 timmar kvar!
Önskar dig lycka till med din söta valp! Ser fram emot massor av bilder sen!
Zabelle
#44 det stämmer till viss del
#45 Tack för att du håller tiden åt mig
Tack så mycket. Bilder kommer i massor sedan, och för er som är alergiska mot valpbilder: Jag varnar innan de kommer.
buuuh vet precis hur du känner :) man bara vill att tiden ska flyga fram. Lycka till idag iaf! Vi ska snart till veterinären och vaccinera våran valp.
#47 Ah, men för mig går tiden just nu i snigelfart …
Då önskar jag dig lycka till med din valpis idag hos vetrinären! :) Vad har du för ras?
Nu åker vi och ska hämta hem gullungen! :) (det tar en timme att åka dit)
Kramar!

Åh vad roligt för dig att du hittade din nya familjemedlem till slut!
Hoppas allt går bra med honom.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Shiiit vad kul ;)
Unwritten
Nu borde ni nästan vara hemma med lillskiten:) njut av honom ikväll så vill vi se bilder senast i morgon 
/Ingalill

Är du inte hemma än? hihi
Nu är vi hemma, jag vill inte trycka upp kameran i ansiktet på honom just nu men en bild fick jag. Nu ligger han och sover och har precis ätit. Jag försökte gå ut och kissa honom men det ville han inte. Han var tydligen van vid att bli buren så såfort vi kom ut satte han sig ner och såg på mig med valp ögon. "bär mig".
Bilder kommer säkert imorgon eller i övermorgon.

Sötnöt!!
Grattis till nya familjemedlemmen! :)

#54# Skönt att allt gick bra. Han är nog inte van att bli buren. Men han är så osäker och vill känna närhet av er. han är ju trots allt tagen från sin mamma och kanske kullsyskon om dom finns kvar. Ge honom mycket trygghet så ordnar sig allt. Men skäm inte bort honom för fort med att bära honom. hihi En, två ggr är för alltid.

Vilken söt bild! 
#56 Varför skulle han inte vara van att bli buren?
Men Isabelle, se till så du inte bär omkring på honom. Blir så lätt att man bär dom för att dom är så små….
En tips jag fick med båda mina hundar från uppfödaren var att när man är ute och går så ska man inte gå mot hunden om den stretar i kopplet. Utan bara fortsätta locka på den. Då blir det lättare sen.
Hoppas det går bra för dig! Puss på den lilla söta!
Ha en bra dag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har vi vait ute och kissa och bajsat tre gånger, han har kissat alla gånger och bajsat en gång. Inte en enda olycka innomhus!
Jag tänkte börja träna in klickern, dock tycker han inte om de godiset jag har köpt (mjukt levergodis för valpar). Hur tränar jag in annars? Kan det finnas annat godis som är gott?
Vad brukar vara populärt för valpar?
Vad gör jag om han skäller? Jag vill inte skrika på honom …
Vad gör jag om han biter och drar i mina kläder? (han vill inte släppa). Vill somsagt inte skrika på honom eftersom att jag tränar med klicker. (dvs. jag förstärker bara det positiva han gör.)
Naww såå söwtt ;)
Så här när du vill att den ska bli rumsren kan du göra så här ;
När den har bajsat ute så belönar du den , men ta inte upp bajset . För nästa runda kanske han behöver kissa elr bajs och då kan gå te samma ställe där ni var när han bajsade ,och då lär han sig att det ska vara ute . Men om det händer en lite olycka inne . Så när du ska ta upp bajset eller torka upp kisset , och då får han sitta där och kolla på när du torkar upp kisset , men Ajax elr nåt sköljmedel för det luktar ju lite starkt för hundar så de vill nog inte sitta så mkt där . Men om det händer på gång på gång där inne så får han sitta där med dej och torka upp det .
Säg till om du behöver mer frågor ;)
Unwritten

57# Är man uppfödare så låter man alla valpar få gå omkring själva ute. Inte går dom och bär på valparna. Inne kanske, men inte ute.
#59 Tack endå, jag vet redan hur han blir rumsren :) 
nämen! det kan man ju verkligen kalla en SÖTNOS!!
ta verkligen vara på valptiden! den går såå fort!
bara knuffa bort honom lite lätt från dig när han hoppar upp och vill grabba tag i kläderna och säg samtidigt lugnt och bestämt NEJ, utan att höja rösten så ska det säkert gå bra :) du kommer snart att hitta den uppfostringsstilen som känns bra för dig! :)
alla har vi olika 

Åhhh, dumma du!
Nu vill jag ju också ha valp PÅ EN GÅNG!! Dessutom såååå, nära mig. Hoppas den sista hanen blir såld snabbt som attan, annars är det stoooor risk att han blir kvar i Stjärnov………
#60 aladin som hon har köpt är uppfödarens dotters favorit så han e bortskämd med att bli buren och få en massa kärlek. hon ville ju till och med lämna ifrån sig sin nuvarande hund bara för att få behålla lilla aladin aka ben.
#65 det e två hanar kvar som söker hem ;)

Ja, tänk om man hade lite mera tid. Men just nu skulle jag inte kunna ge en valp det den behöver och då gäller det att hålla på sig även om man är sugen.
har ju två vuxna hundar ett gäng hästar och ett par barn så dagarna går åt ändå. Och NÄR jag skaffar BC så ska jag träna och tävla, inte bara ha en soffhund….

Han är ju alldeles bedårande!
Grattis:)

#66# Så uppfödaren gick och bar på hunden när dom var ute för att kissa?
Han är ju så himla söööt. Gillar hans teckning i hansiktet. Fint med så mycket vitt :)
Bifogar en bild på min bc som blev 13 år. mycket saknad!
Åh så underbart söt :)
#73 inte uppfödaren utan hennes 12 åriga dotter :D
Ben var dotterns favorit.

Men guuuh så underbart söt!
Säger som ngn annan sa: Ta vara på valptiden! Det går verkligen superfort! 
Ha en bra dag!
åhh.. vad söt han är:)
/Ingalill
#81 undrar hur länge han får rum i den:)
/Ingalill
Det där var det sötaste jag sett på länge!
Blir det en vallhund av Ben också ? :)
hehe jag ska köpa nytt jag med.. huskatten har snott Åskars bädd så han får ligga hos mej nu;)
jag funderar på kudde istället… nån av de här från hovotass.se:
/Ingalill
Så jäkla söt, usch vad avundsjuk jag är.
#84 Jag hade tänkt att börja valla någongång nästa år eller 2011. Just nu vill jag ta det lungt och börja lära in grunderna och även börja träna Agility. Men vallning blir det säkert.
#85 ja den där var ju himmla snygg! Men jag tror Ben gillar med "korg aktigt" med kanter att vila huvudet mot.
#86 han är riktigt go :)
Lägg inte in mer bilder, HAN ÄR JU BARA SÅ SÖWTTT <3333333 PUSSS PÅ HONOM <333
Unwritten
På promenaden idag :) .. Ursäkta min fjompiga röst,.
Vilken übersöt kille! Helt underbar :)

#91 Jättesöt är han. Fjompig röst får man ha när man har hund. :-)
Av det jag ser på filmen så missar Du flera spontankontakter som han ger Dig. Belöna dessa så kommer inkallnigsträningen i framtiden bli lättare. Men det är film så Din tanke var kanske inte att träna. Men jag ville bara säga det ifall…. hoppas Du inte tar illa upp.
Nu belönar Du att han kommer upp och sätter sig. Vilket också är positivt, men bättre är att belöna hans vilja att se var Du är.
Belöna honom när han kommer ända fram. Det är kroppskontakt som gäller, inte stanna någon halvmeter ifrån.
Lycka till! Det blir nog en fin hund.
#93 För det mästa berömmer jag med rösten (dock inte i filmen) men borde jag klicka när han kollar bak och ge honom godis?

Inte varje gång, men belöna när han tar spontankontakt. När han vänder sig och tittar till för att se var Du är kan Du variera genom att springa åt andra hållet, sätta Dig på huk med ryggen mot honom och ha en belöning i handen nära Din mage. Eller erbjuda honom en leksak, gärna en dutt.
ååh va roligt att se filmen, man ser redan nu hur bordecollieaktigt han rör sig ibland, huvudet lite sänkt liksom :)
han är såååå go 
#95, ska testa det under kvälls promenaden (om ca 20 minuter) Tack för tippsen! :D
#96 Jo, han börjar bli en riktig BC :)

Men guuh så söt, nu verkar han ju gå på riktigt bra på promis :)
Ha en bra dag!
Något stämmer inte i korgen, eller så bäddar han på sitt lilla vis ..
#79 nej uppfödaren bar inte omkring på valpen utan hennes dotter. men du kanske inte läste mitt inlägg tillräckligt bra. och när hunden ville kissa så fick den så självklart göra. men om en tioårig liten tjej är väldigt fäst i en liten valp kan ju vem som helst lista ut att den blir bortskämd.
Jaoo Han bäddar den lilla rackarnen , hälsa honom från mig ,)
Unwritten
Pinnen följde med hem, men absolut inte innanför dören ;)
HAN ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅ FIN!! ;D
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
vad fin, grattis!

Han är sååå söt! :D Så bra balans han verkar ha när han bäddar. Pippi gjorde ju allt för snabbt så hon ramlade ju hela tiden när hon skulle bädda som liten valp. Haha!
Ha en bra dag!
För er som vill se mer bilder, nu och under hans uppväxt: http://picasaweb.google.com/bensfoton/
ursa han är ju vidrigt söt! haha vad heter han?
#108 Ben heter han :)
vilken super söt liten kille du har:)
Han är sååååååååååååååå söt!!!!!!!!!!
OMG , så sött ;) <3333

Han är såååå himla söt!
Ha en bra dag!

Godis som brukar vara perfekt för valpar är små korvbitar (råa alltså, ej kokta eller grillade), blodpudding och leverpastej (man skär själv till lämplig storlek, det är lättsmällt, luktar & smakar smaskens, snällt för magen)
Det kör jag till min lilla 11 veckors och det funkar utmärkt.
Många godissorter i affären är så hårda och stora så jag tycker att det jag jag själv passar bättre :)
Hinner ju inte lära sig nåt om de ska tugga i en halvtimme innan man kan fortsätta :P hehe
#116 Tack så mycket! :D Ska testa med et du räknade upp.
#115 Han är verkligen jätte söt:) Får jag fråga vad för kamera du har?:)
#118 Jag har en Nikon D60 och objektivet jag andvänder i samtliga ovanstående bilder är mitt tele-zoom 70-300 mm SIGMA. :)

Vilka fina bilder och vad sööt han ääär. Jag tror jag kidnappar honom.
Han är bara för sött :) <3
Tack :) Här ät hans blogg: http://www.lovelyben.blogspot.com/
samt hans hemsida med en massa bilder: http://picasaweb.google.com/bensfoton/