Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3024 ggr
[Luna]
0

Grand Danois?? Någon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mer än jag som har grandis?

(min första grandis Ebba som valp.)

CBA
0

Nej men jag vill HAAAAA !!! :o)

Dom ser så stora och trofasta ut !

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Faxlin
0

Jag har hjälpt djurens vänner med en grandis från stockholm för flera år sedan. Men visst skulle jag vilja ha en grandis igen. Så otroligt vackra och stolta hundar det är.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenka
0

Min kompis har haft grandis, otroligt fin hund :D

Bonnie_lee
1

jag har en tjej på fem månader :)

(underbar hund)

Karmatarerskanise
0

Äter inte den rasen otroligt mycket? Vad lägger ni ner per månad ungefär?

[Theriss]
0

Oh de äter väl enormt mycket? När jag praktiserade i djuraffär var det en stamkund med grand danois, hon kom in ungefär varannan vecka och köpte en 15 kilos säck, och den hunden var bara valp! Tror inte den var över året i alla fall.

Karmatarerskanise
0

Haha, då är det nog inget för mig ;) Äter som en häst själv ;)

Bonnie_lee
0

en 15 kg nutro räcker för mig i drygt 3veckor.

Karmatarerskanise
0

Bonnie_lee -  Vad kostar det?

Bonnie_lee
0

499:- 15 kg

Bonnie_lee
0

Hera, hur mycket äter din hund per månad?

Karmatarerskanise
0

15kg räcker 3-4 månader ;)

Polyanna
0

Å vá himla go! jag har haft 2 st GD och en valpkull på 9  alla bilder sitter i fotoalbum för detta hände sig på 60-talet!

Såg den första GD:n  live på hundutställning i Göteborg och föll direkt. Det var förstås ett praktex; Magnussons Linda. tror att sonen övertagit kenneln, de säljer också ett hemmaproducerat foder. Tyvärr åldras rasen fort, men underbart ÄR kort!

aeej
0

Gullevalpen!!! Hur gammal är hon nu? Vi ska hämta vår första GD om ca 4 veckor. Längtar!

Bonnie_lee
0

hon blir 6 månader den 15/07 jasså,  vad e d för färg?

aeej
0

Det blir en gul pojke :) Skulle egentligen varit och hälsat på uppfödaren och valparna idag men jag har luftrörskatarr så vi måste vänta lite till tills jag blir frisk igen…

Bonnie_lee
0

16#usch dåe :( krya på dig

Gula är jattefina :) hoppas att allt går bra Glad Ville ha en blå förut, tycker att färgen e så vacker, men d e lite ovanliga och så hittade jag fanny och hon har så bra temperament så jag föll för henne :)

vart bor du? här i gävle har vi grand danois träff en gång i månaden,  det e jättetrevligt att träffan andra med samma intresse.Bor du i närheten kan du väl komma nån gång?

aeej
0

#17 Ja, det är lite träligt, nu när det är sommar och man vill vara ute och allting… Jo dom gula är fina :) När jag pluggade var det en i närheten som hade en gul GD och jag brukade titta på den och drömma om den dag jag skulle lyckas skaffa en egen hund igen… Nu när vi kom till skott så ville jag helst ha en helfärgad. I början var jag lite sugen på en blå eller svart men fastnade så småningom för en uppfödare som har gula och tigrerade. Jag bor i Linköping, det är låångt till Gävle, men om jag nån gång lyckas passera vore det jättekul :) Jag hoppas på att det finns några GD (eller i alla fall generella hundträffar) i närheten men jag har inte lyckats hitta nån än… P.S. Din hund är jättesöt! Jag längtar ännu mer när jag tittar på gulliga hundbilder…

[Luna]
0

Jag vill ha en harlekin. Får väll hoppas jag hittar en någon gång :D Eller så kan jag tänka mig en svart.

Bonnie_lee
0

# 18 det FINNS träffar i linköping :D vid sätravallen, gå in på denna sida för mer information

www.gdtraff.info.se

du måsta sätta ut lite bilder når ni har hämtat honom, knäpp jättemycket, för de växer OTROLIGT snabbt, kul att ha bilder när dom är småa.

#19 Harlekin är också väldigt fina. Fanny har gener med harlekin

aeej
0

#19 Harlekins är coola, det finns ju så många olika mönster :) Jag gillar dom felfärgade harlekinarna ocksp (blå med svarta fläckar) men dom går ju inte att ställa ut och så… Din gula är ju jättesöt, hur gammal är hon nu? #20 Aha! Tack! Ska försöka ta kontakt med dom och se om vi kan hänga på ;) Planerar fota *massor*!! Jag insåg här om dagen att jag missat det lite med senaste marsvinet och det är lite synd att inte ha gulliga foton från alla faser av uppväxten så jag hoppas undvika göra om den tabben med valpen. Har fått lite foton av valparna från uppfödaren och dom växer ju så fort att man knappt kan tro att det är sant, dom är jättestora redan nu och det är 3-4 v kvar till vi får hem honom…

zimzon
0

Jag har ingen grandis, men jag tycker att de är helt underbara hundar. :)

[Luna]
0

Min tös är 4 år. Fick henne som omplacering.
Ja dom merlfärgade e fina.
Man får tydligen avla på dom men inte ställa ut. Lite sjukt.
Men men de finns kanske en anledning till de. :)

[helenal]
0

dem ser så stora och farliga ut, men deras ansikten är väldigt mysiga:)

GD blir väll ara ungefär 8 år?

Real
0

Åhh.. jag har med velat ha en GD sen jag var liten.. dom är så stora och trofasta.. de är vad min uppfattning av dom är iaf. Alla jag vet om som har GD säger att dom är för snälla.. som små änglarOskyldig hehe..

Maja
0

Haha.. När min pappa var liten så hade han en granne som hade en GD och en Chihuahua (eller något liknande, liten hund i alla fall).. :) Grandisen hette Ballerina och Chihuahuan hette Bamse.. ;P Haha.. Passande namn!! :D

[helenal]
0

hehehe klockrent!

aeej
0

Det jag läst och hört är att grandisar blir 8-12 år. 10 år är visst rätt vanligt. Jag har träffas mormorsmor till vår valp, jag tror hon är 9, och hon är  jättepigg.

Alla grandisar jag hittills träffat har varit snälla, några har varit lite skygga men dom flesta har varit glada och keliga. 
Fast jag måste medge att dom är rätt stora när dom kommer i full galopp eller när dom vill sitta i knäet och mysa…

Bonnie_lee
0

Grandisar är otroligt snälla och charmiga, vill inte nån illa. Den finaste rasen någonsin :D

bifogar en bil på min tjej som nu är 9 månader och full av bus!!

Karmatarerskanise
0

Jag har fått höra (minns inte varifrån) att många GD;s blir konstiga. Tror de var ngt om problem med lynnet?

Bonnie_lee
0

Grand Danois skall till sin karaktär vara vänlig, kärleksfull och trogen sin ägare, och särskilt barn. Mot främlingar är den tillbakadragen och reserverad. Självsäkra, oförskräckta, lättuppfostrade och läraktiga sällskap och familjehundar som har hög retningströskel och inte är aggressiva.

Hennum
0

vilka söta vovvar… men dom e väldigt stora.. skulle nog se komiskt ut brevid mej :P hehehe

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan