Stolt över min "ängel"
Nadja är världens underbaraste hund helt enkelt!
Idag när vi var ute och gick, som vanligt har hon klövjeväskan på sig. Det är hennes jobb ;)
Men till saken nu, jag är så otroligt stolt över min hund! Var hund vi möter total ignorerar hon, även om de skäller och morrar eller gör utfall osv. På vägen hem var hon visserligen lite trött, men då mötte jag en gammal jobbkompis med sin cairnterrier (hur det nu stavas) och de stod och pratade med en dvärg schnauzer (?!) så jag gick dit och ställde mig för jag skulle växla lite ord med henne när de var klara, nadja bara sätter sig och tittar och de två hundarna (hanar) som hon aldrig hälsat på luktade så mycket på henne så hon nog inte har några lukter kvar nu!! Men inte förrän de var ordentligt klara luktade hon på dom. sen satt hon lugnt och stilla bredvid mig med de andra hundarna 10 cm från sig utan att göra ens ett försök till att komma fram till dom =)
Även om hon drog runt mig på en kladdig gräsmatta i morse på jakt efter duvorna och gatuarbetarna stod och skrattade åt mig så slutar hon aldrig göra mig stolt =)
Duktig hon är måste jag säga. Det visar ju bara att du har uppfostrat henne väl :) Ja visst kan man känna en sån enorm stolthet ibland över sin hund? Den känslan är härlig :)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jo det är verkligen skönt!!
När vi närmade oss hemmet så gick jag om ett par i kanske 45-års åldern och frun gick och tjatade bakom min rygg över hur gullig Nadja var och hur sött det var att hon hade väska och bla bla bla. Sånt blir man bara så glad över att höra! Oftast får man bara höra att folk har läst i tidningen om sådana hundar, så det är härligt när man ser att folk tittar på henne och ler över att hon går fint och verkar lugn =)
Vad roligt för er! Själv önskar jag att min valp kunde sitta still i alla fall i 5 minuter …