döpa om honom?
Hunden jag ska köpa heter nu Kingman ocb har vant sig vid det namnet, men jag vill gärna byta namnet till Hugo är det dumt att göra det? Uppfödaren sa att om man säger Hugo hela tiden i en till två dgr så vänjer han sig vid det sen, är det så?
Det går bra att döpa om, hunden vänjer sig snart vid sitt nya namn. Lycka Till med valpen! Själv har jag en 7årig "Softis", och sedan 5dagar en 11 veckor gammal "Softisvalp". Otroligt söt och full av energi.
jag vet inte om jag vill döpa om honom:) Kingman är ett snyggt namn och han heter det på hans stamtavla:) har du bild på valpen? har du sålt dem andra valparna och ska behåklla denna eller=
#2 Ne, hon har ju haft valpen i fem dagar, står det. 
jha.. förstod inte riktigt då:) va söt han va!:D hur mår valpen då?
Valpen mår jättebra, full av energi och bus.
har din första hund tagit papparollen?=)
Nej, han undrar nog vad det är jag släpat hem, men han är snäll mot valpen iallafall. Tar nog lite tid att vänja sig, just nu tycker han nog att valpen är lite väl busig. Men av tidigare erfarenhet med hundar i mitt liv, så brukar det bli bra bara dom får vänja sig.
jadå=) kanske kul att ha en lekkamrat. du tycker om den rasen va? va har dem för personligheter?
Ja, jag hoppas att dom ska få mycket glädje av varandra förstås. Rasens personlighet? Ja, dom är helt enkelt underbara! Jag har haft andra raser också, som varit mycket trevliga, men ingen slår min 7åriga "Softiskille" , eller Wheaten som dom oftast kallas. Han är mycket klok och lojal mot mig. Rasen är nog inte den bästa nybörjarhunden, dom kan vara ganska krävande, men med en fast hand och rätt uppfostrade får man värdens bästa kompis! Nu har jag en jobbig tid framför mig med en mycket busig bitig valp, men jag hoppas kunna fostra även honom till en lika underbar hund som den äldre! Ojj! Timmen är sen, dax att sova, Godnatt!
godnatt!
Jag hade nog också bytt :D
Fick en omplacering jag började kalla "mitt" namn direkt och hon vande sig snabbt.
Så de e nog inga problem.
hoppas inte det.. hehe kingman e coolt,men nja.. tycker hugo e sötare.:)
Inga problem att döpa om en valp!
Våra hundar har med åren fått de underligaste namn och det har aldrig varit några problem. Det går t.o.m. bra att lyssna till "Grisen".
hehehe