Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1307 ggr
[helenal]
0

förlåt

att jag ställer massa frågor men jag har aldrig ägt en egen hund så jag vill veta och vara på min säkra sida:)

1. uppfödaren sa att kingman inte vill g¨ut när det e dåligt väder, att han hellre sover på soffan och "glömmer" bort att gå ut. ska jag låta han sova kvar elelr väcka honom?

Eftersom han är en papillo räcker en gång i veckan med pälsvård?tips på unghunds kurser?

kram helena!Skrattande

Faxlin
0

Be verkligen inte om ursäkt för att du frågar. Det är ju därför sajten finns här.
Att man känner sig ovan och vill ha svar innan hunden kommer hem betyder ju att du är seriöst intresserad av att göra det bästa för din lilla vän.
För att få honom rumsren så visst låt honom sova, de brukar inte kissa i sina liggplatser. Men var noga med att alltid snabbt ta t honom när han vaknar och när ni har lekt och när han har ätit. Kan ta ett tag när de kommer ut innan de gör något, men ger man dem tillräckligt mycket tid så gör dom det dom ska ute. Ge det lite tid så ska du se att det kommer gå jättebra.
Och har du frågor är det bara att fråga på. Finns inga dumma frågor bara dumma svar. ;-)
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TinaH
0

Haha…inget du ska be om förlåtelse för.

Denna sajt är till för alla, och allas knäppa frågor och funderingar.
Det är på så sätt denna sajt hålls levande!

Alla frågor är välkomna oavsett om man tycker det låter knäppt eller inte, men be inte om förlåtelse, alla har vi varit i samma båt, nämligen nybörjare!Skrattande

Men gör så när du får hem valpen gå ut med den i snön och lek med den, och beröm den så fort den kissar eller försöker och kissa, det kan vara kallt att sitta i snön och kissa men det måste han lära sig.
Ha en näve levergodis och en näve tollerans med dig ut, så löser sig det åsså tillsut.

Lycka till!

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

[helenal]
0

tack för svaren ni natt människor=)

Faxlin
0

Det är bara sååå trevligt att fler är vakna vid denna sena timme :-)

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

heheh,men när somnar du då?

Faxlin
0

Jag brukar somna vid fyra-fem tiden om jag har tur. Och så vaknar jag när gubben kliver upp klockan sex.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

oooj? sover du så lite?? va gör din hund nu?

Faxlin
0

Ja till skilnad från sin knäppa matte så sover han gott. Han är gammal så nu för tiden är det liksom det han gör mest av.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

har du en hund?

Faxlin
0

Jadå jag har hund, tyvärr bara en kvar nu. Men det är sådant som sker.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

inge fler vill du skaffa?

hahaha tänk dem som går in imorgon somk sett oss skriva massa halv fyra på morgone.. inget liv:P

Faxlin
0

haha, de kommer tycka att vi är fullkomligt tokiga ;-) Fast det bjuder jag på.

Japp jag söker med ljus och lykta efter min nästa avelstik.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

jasså=) någon speciell ras?

TinaH
0

hon söker efter Chihuahua, ända rätta tant rasen som finns *S*Oskyldig

Mvh TinaH

Faxlin
0

Nehe, tro inte på henne. Jag har uppfödning av schäfer så det är en schäfertik jag söker. Men det är inte helt rätt då jag söker av den gamla stammen med rakrygg och inte de som går på hasorna.

Audiatur et altera pars

TinaH
0

*Asg* nä för det gör ju redan du din gammel-tik redan…går på hasrna…*ASG!!!* Oskyldig

Mvh TinaH

[helenal]
0

inte det lättaste ne..så du tycke rom stora hundar du:) schäfer valpar är så söta!

Faxlin
0

haha, ja nästan så- men mig går det inte att göra någo åt. Men med hundarna kan man det fortfarande ;-)

Audiatur et altera pars

TinaH
0

# 18

jadär sa du ett sant ord…många har försökt och göra om dig…men du in näbbgädda bara hugger till *S*

Mvh TinaH

[helenal]
0

hehhe. aldrig haft ngn annan ras?

Faxlin
0

Jodå, jag har haft flera olika under min uppväxt. Allt från yourkshireterrier till Granddanois. Men det känns som mitt emellan blir bra.
Tax skulle jag aldrig kunna ha kom jag på då jag faktiskt har fobi för dem. Är akut skiträdd för taxar.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

varför e du det?

Faxlin
0

Bra fråga. Jag vet faktiskt inte riktigt. Men det är otroligt obehagligt och frustrerande kan jag berätta. Inte många tror på att jag blir så rädd när de ser att jag går omkring med tre schäfrar ikopplet på brukshundsklubben. Nu är det ett tag sedan jag utsatte mig för detta så hundantalet är tyvärr mindre nu, men jag skulle inte vilja möta den oförståendet man mötte då igen i alla fall.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

har du blivit attackerad av en Tax någong gång?elelr är det bara för att dem är starkare bett än schäfrar:)

Faxlin
0

Jag tror inte taxarna har starkare bett än en schäfer. Och jag har visserligen blivit biten av Tax men även av andra raser då jag jobbade på ett hunddagis förrut. Så jag tror inte det spelar in.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

hmm okej.. läste att dem hade det elelr iaf lika starkt.