Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1912 ggr
[IsabelleA]
0

Vi är så duktiga!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är mega glad just nu! Ben har precis lärt sig "musmatt-target" och kan det som en dans på rosor. På 10 minuter lärde han sig det och kan det även om mattan ligger 10 meter ifrån oss från alla håll. DUKTIGA VALP! Han kan även slalom mellan mina ben nu, gå mellan mina ben, gå runt mitt ena ben, rulla, tass, sitt, stanna, vänta, varsågod, gå i ring, dansa, inkallning och fot.

För att vara en valp på tre månader så är han skit duktig enligt mig!

Jag ska filma det hela snart så kan jag visa er min lilla prins.

[jakke94]
0

när jag läste det så kom jag på att du kanske kan pröva freestyle med honom ? :D

Zebben
0

Kul! Grattis, alltid kul med en valp som vill och tycker det är roligt med träning. Glad 

Måste bara fråga hur det går med passivitetsträningen? Kan han koppla av och lägga sig ner i olika miljöer osv?  Så lätt att man glömmer bort den biten som egentligen är bland den viktigaste. Glad

[IsabelleA]
0

#1 Jo, jag har inte riktigt bestämmt vilken tävlings gren vi ska delta i. Men jag satsar iallafall på Agility.

#2 Jo, han kan koppla av över allt utom hemma (haha). Han somnade i hagaparken med hundar runt om. På pendel och buss sover han som törnrosa och på cafeér ligger han bredvid mig invirad i en filt och snusar. Hemma ska han bara busa. Jag har prövat (som min kursledare föreslog) att lägga honom i hans korg och löst hålla fast honom så att han inser att han är trött. För jag tror att problemet ligger lite i det. Han inser ju inte hur trött han är förns han "lägger huvudet på kudden".

Vi jobbar på det nu och jag börjar inse hur mycket mer jag måste arbeta med honom för att trötta ut honom.

Det går frammåt för oss!

Zebben
0

Låter jättebra! Ni löser det nog där hemma också. Om Ni kör mkt aktiviteter i hemmet så minska ner det helt under en tid, så att hemma = tråkigt. Då kanske han lär sig att man passar på att vila när man är hemma.

SparklingTindra
0

Åh, han är så fin. Hade du bott närmare mig så hade du nog blivit utsatt för hundnappning. ;)

[IsabelleA]
0

#5 *låser in valpen i kassaskåpet*

SparklingTindra
0

#6 Är det ett Franz Jäger-kassaskåp så är det ju lätt att få upp, man har väl sett Jönssonligan. Flört

[IsabelleA]
0

#7 hahah, Senaste modellen.

Yessica
0

Han är så underbart söt så det inte är sant! Skrattande Vad duktig han är också! Kul med en valp som vill lära sig. När Pippi var liten hade hon inte lust med träning. Det kom vid 7 mån ålder, så hon fick bara vara tills dess. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

[IsabelleA]
0

#9 Tack så mycket (.. eller rättare sagt, Ben tackar så mycket).

Pippi är så himmla fin hon med!

Yessica
0

#10 Pippi tackar hon med. Glad Jag hoppas hon blivit finare nu sen Älvsjömässan… Haha! Nu kanske hon är mer jämnväxt. Vill inte ha ett 2a pris.. Blää Flört Man blev så bortskämd med alla hp+bir+big-placering på valputställningarna (visst, oftast var hon ensam briard . men hp är ju jättebra ändå!).

Ha en bra dag!

[IsabelleA]
0

#11 ska du på kommande hundmässa med henne i kista?

Vi önskar er ett stort lycka till med henne! (har ni ställt ut sting?)

Yessica
0

#12 Japp, du skulle ju fota oss Flört Hihi!

Ja, Sting är utställd några gånger. Men inga hp/ck eller sånt. Släta ettor är vad hon får. Får se om jag ska ställa henne något i år, för jag tycker pälsen blivit finare. Men tror inte hon lyckas så bra ändå, hon har nämligen lite andra "brister" från rasstandarden. T ex något kort nos och ngt framskjuten skuldra (fast det är det många som har). Men vi får väl se. Glad Får väl passa på i år att ställa Sting, sen blir det svårt att ställa två hundar i samma klass. Haha!

Ha en bra dag!

[IsabelleA]
0

#13 vilken dag kommer ni att vara där? (haha, jag håller inte koll på vilka jag ska fota). Men jag svänger gärna förbi er och tar några foton på er i ringen (om kameran uppför sig väl).

Yessica
0

#14 Fredagen. Ring 6 - briard Glad

Ha en bra dag!