lägenhet!
Jag kan ju glädja er alla med att säga att mitt liv ser ut att gå bra nu:) Jag ska flytta ifrån killen, han ska ta hand om sig sjäv och jag ska lära mej att ta hand om mej själv:) Dessutom så föddes min valp idag också:)
Så nu har jag fått svar ifrån min hyrevärd. Jag får hyra, kontraktet är skrivet ock klart! Han har sagt att färgen i min lägenhet är 8 år gammal och att den får bytas ut men inga skrikiga färger och han betalar allt material. Färgen just nu är mörkgrå-brun i köket och emot sov och vardagsdelen vitt. jättesnyggt, förutom att färgen flagnar överallt och att det skulle vara kul att göra om färgerna:) så nu två frågor..
1. Vad ska jag måla/tapetsera i för färg? (fondväggar m.m. är mitt huvudtänk.. men inget blått)
2. Vad är viktigt att tänka på när man flyttar till sitt första egna ställe, tips och råd?
Min första tanke är, vänta med att renovera! Finns ju en viss risk att en liten valp saboterar det. Vore ju lite surt om du måste renovera igen pga valpen. Vissa hundar är ju riktigt hemska när det kommer till att förstöra i hemmet, och risken finns ju att du får just en sådan hund.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

det tar ett tag innan valpen kommer och det gäller bara måla.. då är det bara att måla över "problemet"
Har svarat i din tråd på Kvinna 
Tänk på att du kan bli ersättningskyldig om du målar över själv och hyresvärden anser att det inte är gjort bra nog 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Det är skkönt att renovera innan man flyttar in, men ska du nu ha valp så råder jag dig starkt till att vänta. Jag var lat när jag flyttade till denna lägenheten, och tur var väl det när jag skaffade hund. för ja han har stänkt lite på väggarna, tagit sönder golvet och rivit upp lite tapet.
Så mitt tips är ju då att vänta, för det blir ju lite att spackla om du råkar få en liknande hund som mig…

hyresvärden har ett krav, det är att detär inte för skrikiga färger. Och sen betalar han allt material
Men vad gillar du för färger, då? Är väl ändå det viktigaste, eftersom du kommer omges av det stora delar av dygnet.
Färger påverkar oss jättemycket. Mitt kök är neutralt vitt, men med en röd fondvägg. Piggar upp morgontrötta mig. Men "caffe-latte" i köket sitter nog inte fel heller. ;P Sovrum föreslår jag grönt (med mer gult än blått i) - en väldigt harmonisk men också kreativ färg och den är inte "skrikig". =)
//Lina
Jag tycker det är snyggt med en brunaktig fondvägg och till det har du möbler, tyger etc i brunt, turkost och grönt. Grattis till valpen med=) Det är ju roligare att flytta in i en renoverad lägenhet så det skulle jag med gjort direkt.
Flyttade själv från min kille i augusti och det är det bästa jag gjort! Nu bor jag och hundarna i en etta. Jag är ioförsig singel nu med men stormtrivs. Lycka till!

6# jag kan gilla det mesta, har lånat tapetböcker ifrån våran lokala tapetserare.. det blir tapet har jag bestämt.. jag har några förslag på tapeter.. dom kommer upp snart
7# jo min första tanke var brun fondvägg med guldmedaljonger.. men nu har jag fastnat för blommor:P
här är första!
den är lik min första tanke..

vilken var snyggast då?
säg hur fritt ni vill:P
Jag gillar den sista mest=)
den tionde! nåt som jag skulle kunna tänka mej:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
den sista va bäst :P
Den sista var fin, inte för mycket mönster men lite skrikig färg… men fin.

okey:) någon mer som har förslag på vilken som är den vinnande tapeten:P

Jag har 3 förslag, de kommer i turordning som jag gillar bäst, 11, 9 och sist 7.
Lycka till med din nya lägenhet.

nr 2 skulle ja spy på efter en kvart =)
nr 5 var den ända ja skulle kunna tänka mig på en större yta de andra endast på en vägg, för mycket tydliga mönster svårt att anpassa möbler m.m. efter det…