Uppfödarnamn
Jag funderade för någon dag sedan på uppfödarnamn och kom på ett jättebra. Men jag undrar om det inte redan finns någon kennel som heter så.. Jag har inte tänkt ta uppfödarnamn på gaanska många år än, men skulle ändå vilja veta om detta namn skulle kunna vara ett alternativ.
Så nu till frågan, kan man kolla nånstans vilka kennelnamn som finns registrerade? T.ex. på SKK's hemsida. Jag har kollat där men tycker att sidan är så jobbig att leta på så jag hittade i alla fall inget. =P

Du kan ju alltid prova att googla på det och se om nån kennel heter så och om dom är registrerade, visst alla har inte en hemsida men om dom har det så vet du ju att dom finns och namnet är upptaget.
#1 Har provat att googla på det och det kommer bara fram kennlar som har det ordet tillsammans med nåt annat.

Här kan du kolla

#2 om de har de namnet tillsammans med något annat så får man inte alltid ha det iaf tyvärr.. ja har stamnamn bara hos sverak alltså för katter.. de fanns mystorpet´s och ja ville ha bara Torpet´s men man måste ange 3 olika altenativ och då tog ja 1. torpet´s. 2. torpet. 3. Singö-Torpet´s och ja fick mitt sista.. men inte för de gör mig så jätte mycke men men…
#3 Haha den var ju på franska juh. =P

#5 Längst upp lite till höger så kan man välja engelska.
Försvinner aldrig kennelnamet om man inte tar bort det själv?
Jag kollade efter vårat namn på den där länken och det fanns med:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#6 Haha det är ju bra att nån har lite hjärna i alla fall. =P Tack!

#7 på katt sidan så finns de kvar iaf..

Nu blev jag sur mitt tilltänkta kennelnamn fanns med fast dom hade lagt till mer i namnet :/
vi har vänte tid på vårat kennelnamn men innan vi fått detta tillfäligt så ansökte vi om 3 st som inte fanns men dem blev ej godkännda tex. spriggans (som är ett samlingsnamn för små otäcka varelser såsom troll fick vi ej heta :P )
och man kan ej lägga ner en kennel helt och hållet.. innan hette vi lundaflat fast nu när vi skulle byta fick vi skriva över den på min pappa så fick mamma starta en ny kennel :P
det är svårt att hitta bra kennelnamn då F.C.I gäller över hela världen och det försvinner aldrig kennlar..det kommer bara nya :P
Men om det finsn nån i t ex asien som har samma namn som jag tänkt ansöka om, då får väl jag ha det ändå? eller?
nej det får du inte.. eftersom idag åker hundar över hela världen .. en kompis till mig ska sälja en valp till australien som ska åka nu i maj tex.. en annan har en hane som ska användas i australien så den ska åka ner dit.. så man får inte heta det någon annan heter i ett annat land :P för då kan det bli en massa missförstånd :P